hoveder på Djursland ? - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14) +--- Forum: Praktisk jagt - generelt (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: hoveder på Djursland ? (/showthread.php?tid=18247) Sider:
1
2
|
hoveder på Djursland ? - STROM - 04-10-2011 @ Thorlak tillykke med en rigtig flot hjort !! mvh Strom, naturgænger hoveder på Djursland ? - GT - 04-10-2011 Det der er altså snyd Jens..... At overdrive trofæets størrelse ved at sætte en havenisse bag, det er lidt unfair[][][] Nydelig hjort iøvrigt[] /GT www.hgfirearms.dk Shoot low, they might be crawling !!!! Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)] hoveder på Djursland ? - MattiasE - 04-10-2011 Enligt mig är den korekta benämningen antalet taggar på den sida med flest x2 är sen antalet på andra sidan mindre kallas den udda är dom samma är den jämn. En hjort med tre på ena och spets på andra är en udda sex-taggare det heter det även om det är en bock eller älg. hoveder på Djursland ? - M@X 2.1 - 04-10-2011 Citat:quote: Hej Jens Peter. Min østtyske jagtvært kalder en buk med 5 ender for en "ungrade sechser" så han må have Danske aner uden at han ved det [] -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! hoveder på Djursland ? - GT - 04-10-2011 min tyske jagtvært ser sjældent hovederne....bvaaa ha ha ha ha[][] /GT www.hgfirearms.dk Shoot low, they might be crawling !!!! Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)] hoveder på Djursland ? - RINCON - 04-10-2011 BA-DA-BING!! [center]Fattigdom - det er en sindstilstand Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center] hoveder på Djursland ? - THORLAK - 04-10-2011 GT, Jeg er blevet kaldt meget - men Polsk have nisse - den er ny[]. Har lige opdaget at vi har en fælles bekendt - Marlene, Labrador Cargo. Mvh Thorlak Correct first shot placement, the rest is bullshit! hoveder på Djursland ? - Høgh - 04-10-2011 Fin hjort THORLAK! [] Citat:quote: Nu bliver fakta jo ikke skabt af at du udvikler dine egne teorier, så jeg ser med spænding frem til den dokumentation du nævner.... Indtil den foreligger, må jeg bare konstatere, at i Tyskland og alle de lande som primært er påvirket af tysk jagtkultur, anvendes begrebet ulige som jeg har beskrevet det. Din påstand om at det alene er et dansk fænomen er helt hen i vejret. [] Men det tror jeg nok du selv er klar over...ikke mindst i lyset af de konkrete eksempler på både tysk og svensk, der er givet af andre brugere herover... P.S: Gør dig selv - og alle os andre - en stor tjeneste og brug 30 sekunder på denne simple Googlesøgning på ordene "ungerade" og "ender" inden du evt. svarer. Det er tysk Jens Peter og betyder "ulige" og "ender" []. [center][/center] Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about. hoveder på Djursland ? - petoni - 05-10-2011 Fyyyy Thorlak....at skyde sådan en stor flot hjort kun for opsatsens skyld[][][] Tillykke med den [|)] Per T Nielsen "Rigtige mænd steger bacon i bar mave" hoveder på Djursland ? - Trolle - 07-10-2011 Tillykke til Thorlak med den fine 12 ender Hjort . Kære Jens Peter. Hej Strom Naturgænger Du har selv givet svaret, eller det er en såkaldt kødjæger der har været på spil. Nå du er også angrebet af Ulige Dillen, (ulige 6 ender og ulige 8 ender) Var det ikke noget nemmere at kalde det hvad det var, nemlig at tælle enderne og sige hvor mange der er, (de bliver IKKE større af at kalde dem for ulige, det er et begreb) MVH Jens Peter Så er det den ældste Dille jeg har hørt om ,,, Jeg tog Jagttegn i 1974 og dengang hed det også ulige . Ang. betegnelsen på hjort og buk hedder det " ender " og ikke " takker " og det hedder også ulige 6 ender - ulige 8 ender - ulige 10 ender osv. ( Og nej , de bliver ikke større af at blive kaldt " Ulige ") Det med 5-7-9-11-13- takker osv. er når det drejer sig om en ELG TYR . Med Venlig Hilsen Trolle |