Jagtetiske regler - hvad betyder de? - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14) +--- Forum: Jagt i Danmark (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=64) +--- Tråd: Jagtetiske regler - hvad betyder de? (/showthread.php?tid=16452) |
Jagtetiske regler - hvad betyder de? - GT - 13-01-2011 Citat:quote: Præcis!! PS: Skulle hilse og sige at en Toyota donkraft er overordentlig effektiv[] (altså ikke som stikvåben[:o)]) /GT www.hgfirearms.dk Shoot low, they might be crawling !!!! Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)] Jagtetiske regler - hvad betyder de? - Swift - 13-01-2011 Citat:quote:Man må (i en nødsituation) også kunne bruge en donkraft fra en WV! [:o)] [] Swift Member of "Team Headshot" Jagtetiske regler - hvad betyder de? - ellgaard - 13-01-2011 Er jeg helt forkert på den når jeg mener at det ikke er tilladt at affange råvildt ved at stikke det i nakken ? Jagtetiske regler - hvad betyder de? - STROM - 13-01-2011 Er jeg helt forkert på den når jeg mener at det ikke er tilladt at affange råvildt ved at stikke det i nakken ? ja mvh Strom, naturgænger Jagtetiske regler - hvad betyder de? - ahsv - 13-01-2011 @Dravis Med fare for at afspore tråden. Jeg ville ikke engang turde opbevare en skruetrækker i bilen af fare for at blive dømt for en eller anden obskur overtrædelse. Er der nogen der ved om det er tilladt at have en "general purpose" skruetrækker liggende i bilen. Det er jo givet at den kan anvendes som stikvåben [] Mvh. Anders Jagtetiske regler - hvad betyder de? - yeti - 13-01-2011 Var der ikke en der blev frikendt fordi loven alene omtatter knive og han vandrede rundt med en oekse??? Jagtetiske regler - hvad betyder de? - dravis - 14-01-2011 Jeg HAR undersøgt sagen omkring skruetrækkeren... hos poliiitiii-etaten sågar [8D] En skruetrækker eller en syl er IKKE en kniv, ej heller et ulovligt stikvåben.... så den må gerne ligge i din bil... du må have hele kasser fulde i alle størrelser og farver [] Kommer man i en situation hvor man anvender en skruetrækker som våben mod et menneske, så er det egentligt ligegyldigt om det er en blomsterpind, strikkepind, syl eller økse.. Selv den tykke model af tandtråd har set anvendelse som mordvåben[:0] Økser er ikke nævnt i våbenloven så vidt jeg husker... Spyd? ...Pile? Hilsner Dravis aka:FMJ "Sapere Aude: Dare to KNOW!" "Do not adjust your mind, there's a fault in reality" Jagtetiske regler - hvad betyder de? - ahsv - 14-01-2011 Fantastisk [] Det gør jo ikke knivloven mindre absurd - jeg er nemlig også ligeglad om jeg bliver stukket ned med en kniv eller en skruetrækker [B)] Mvh. Anders Jagtetiske regler - hvad betyder de? - Mattias - 31-01-2011 Citat:quote:Om brutit mot jagt etiska regler är upp till dig själv. Skjuter själv ibland gris i huvudet men det är stor risk att göra en allvarlig skadskjutning. Ett bogskott fäller också grisen på plats men med större marginal om det går fel. Har tyvär sett allt för många grisar med avskjutna käkar för att rekomendera huvudskott. Men om du skjuter på en gris i sverige utan hund har du brutit mot svenska jagt lagen. Om man jagar klövvilt i sverige skall en för ändamålet speciall tränad hund kunna finnas på plats inom en timme efter skottet. Jagtetiske regler - hvad betyder de? - FAIR - 01-02-2011 Citat:quote: Hej Mattias. Jeg har IKKE brudt loven, da vi kan få eftersøgningshund inden for 20minutter - Så er det lige på plads! De hovede skader kan vel lige så godt være fra drivende jagt og ikke vaktjagt, som der skrives er det alle muligheder for fuld støtte i passet! Der til skal siges at mange landmænd hader de grise som rotter og dermed er moralen helt i bund når de står med en riffel i hånden, jeg var på elgjakt og til velkomsten fik vi afvide at: der findes ingen dårlige skud mod gris! Mvh Fair Jagtetiske regler - hvad betyder de? - Mattias - 01-02-2011 Ja visst kan det vara skador från drevjakt men huvudskott är svåra och om det blir fel är det en mycket svår skadskjutning. En gris skjuten på bladet går sällan av foderplatsen om man har hund inom 20 min är det inget problem dom få gångerna. Den etik och moral som vissa svenskar har om grisar är tyvär väldigt dålig. Jag är själv fd landtman och känner väl till problemen men genom rätt utförd jakt kan skadorna minimeras. Jagtetiske regler - hvad betyder de? - FAIR - 01-02-2011 OG SKAL DOG OGSÅ HUSKE AT SIGE AT DE FLESTE LANDMÆND JEG KENDER I SVERIGE HAR DOG EN RET HØJ MORAL. Mvh Fair Jagtetiske regler - hvad betyder de? - FAIR - 01-02-2011 Citat:quote: Enig, med små undtagelser, man skal kun skyde i hovedet under optimale forhold, og ja man kan gøre meget for at undgå markskader fra gris og det hjælper, men det skal gøres rigtigt! Mvh fair |