Driften - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15) +--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32) +--- Tråd: Driften (/showthread.php?tid=16743) |
Driften - Eric A - 13-02-2011 bilen vs motorcykle..[][:0] http://www.motorcyclenews.com/MCN/news/newsresults/General-news/2011/January/jan1411-bike-vs-car-drift-race/ Driften - ID - 13-02-2011 Nice, nice, nice - prøv at se klippet i 720 p (HD) Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - dravis - 15-02-2011 Imponerende kontrol med både bil og MC.... men jeg er nu mere imponeret af ham der kørte den lille RC kamerabil....[:0][:p][][] Bortset fra keglen kom i vejen....[] Hilsner Dravis aka:FMJ "Sapere Aude: Dare to KNOW!" "Do not adjust your mind, there's a fault in reality" Driften - TSX - 15-02-2011 Motorcykle with fingertouch [] Driften - LAM - 15-02-2011 Kanon optagelser....mener at kunne huske det er halvsvært[][] Mvh Lars Driften - ID - 16-02-2011 Citat:quote:Sværhedsgraden vil jeg ikke udtale mig om, men svinggaflen på motorcyklen er forlænget med 12", sikkert for at få en blødere overgang imellem drift og fast vejgreb. Jeg mener også at kunne huske, at man kunne få sig en voldsom oplevelse når baghjulet tog fat igen efter at have været i drift (gledet)............. Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - M@X 2.1 - 16-02-2011 @id Bagsvingeren er forlænget fordi motorcyklen bruges til dragrace. Det modvirker forhjulsløft og dermed lægges mere vægt over på baghjulet. fra texten drag-prepped Kawasaki ZX-10R -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! Driften - ID - 16-02-2011 Ok så (jeg troede man brugte fast stel uden svinggaffel til dragrace). Lige en lille ting: Man lægger ikke mere vægt på baghjulet ved at forhindre forhjulssløft, det maksimale tryk på baghjulet er faktisk når der ikke samtidig er vægtfordeling til forhjulet. Forhjulsløft fjerner energi fra baghjulet, men det er en helt anden ting. Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - TRG-S - 16-02-2011 Man kan accelerere hårdere med en længere baggaffel før forhjulet løfter sig. Det er enormt svært at køre perfekte tider på en moderne liter sportscykel, for man kan ikke bare dreje rullen i bund. Driften - ID - 16-02-2011 Citat:quote:Ja, mekanisk energi = potentiel energi + kinetisk energi (beliggenheds energi + bevægelsesenergi). Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - M@X 2.1 - 16-02-2011 @ I.D. Det der sker når du forlænger akselafstanden er at vinklen mellem baghjulets centrum op til tyngdepunktet ned til center af forhjulet bliver større. Forestil dig 2 lige tunge og ens mototcykler på nær længden af bagsvingeren. Den ene har baghjulet så tæt på forhjulet at dækkene rører hinanden. Den anden har en 2 meter lang bagsvinger. Hvilken af de 2 vil du mene først ryger bagover og hvilken af de 2 kommer først i mål ? Mange biler der bruges til dragrace tøjrer forhjulsophænget så snuden af bilen ikke løfter sig i fjedrene. Det betyder at under starten når bilen er tæt på forhjulsløft kan den kun løfte snuden til wiren/kæden er stram. Lige her stiger den kraft der skal til at løfte snuden på bilen yderligere. Det betyder mere weight transfer til baghjulene. Resultat= bilen accellererer hurtigere på grund af bedre vægt på baghjulene= mere vejgreb. -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! Driften - ID - 16-02-2011 Nu skal det ikke blive til flueknepperi, men det var det jeg skrev (og ikke det du skrev) Uanset om bilen/motorcyklen letter helt eller kun strækker sig i fjedrene, mindskes vægten på forhjulene/forhjulet hvilket betyder at vægten øges tilsvarende på baghjulet. Fordelen ved at holde forhjulene ned (udover manøvredygthed)er, at det moment som vil lette vægten på forhjulene, returnerer til baghjulet som energi (og så må man blot håbe, at baghjulet har vejgreb nok til at omsætte denne energi til fremdrift) - kinetik. Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - blackbird - 16-02-2011 Citat:quote: Kan det passe at du har kørt MC, før bagsvingeren blev for kort[?][?]. Da jeg startede for 27 år og ca. 295.000km siden, var dækkene ikke smurt med skridsikker mayonaise... [] Tingene har ændret sig lidt siden min CB 650. Den var sgu´ ikke imponerende til Power slide [][] Hilsen BB. Hellere et skud for meget, end et skud for lidt... Driften - ID - 16-02-2011 Citat:quote:Øh, det ved jeg ikke (jeg kender ikke til længder på svinggafler). Jeg havde en Triumph Bonneville 650 US TT Special med Tuxton stødstænger og knast. Dunstall potter og Harley bag-fælg/dæk (den var faktisk ret fed, nu når jeg sidder og tænker tilbage til 1973) Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong. Driften - blackbird - 16-02-2011 Jeg mener bare at dengang var det hjulstørrelsen og ikke motorefekten [:o)] der bestemte længden på svingeren.. [] Ellers har det været nogen heftige Thruxton stumper man fik der i ´78[8D] Hilsen BB. Hellere et skud for meget, end et skud for lidt... |