Ladedata .260 Danish - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Genladning (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Genladning (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=30) +--- Tråd: Ladedata .260 Danish (/showthread.php?tid=19852) Sider:
1
2
|
Ladedata .260 Danish - WSM - 16-06-2012 Efter hydroformning (ca 90 %) har jeg ved fireformning af normahylstre med 34 gr rhino 14 og en 140 gr bthp fået 20 mm skudgrupper. V0 er 785 m/s. Piben har 8,5' stigning, og meningen på sigt er, at benytte matchprojektiler fra 108-130 gr, alt efter præcisionspotentiale. Nogen forslag? SS Ladedata .260 Danish - Mech Inf - 16-06-2012 Danish? Ladedata .260 Danish - hatting - 16-06-2012 det er sku en god cal og yderst præcis motorrum og cal passer perfekt sammen [] Mvh. Hatting Custom Metalsmith http://www.ahlarsen.dk Ladedata .260 Danish - WSM - 16-06-2012 Ja, 50,5 gr H2O og 47+0,3 mm hylsterlængde med 40 grader skulder. Moderhylster er et 6,5x55 Swedish. SS Ladedata .260 Danish - hatting - 16-06-2012 de store grupper du snakker om [][]er forhåbenlig på 200 m ? ellers er det tilbage til lade bordet hvad med at prøve med nogle berger 130 Grain VLD Hollow Point Boat Tail Mvh. Hatting Custom Metalsmith http://www.ahlarsen.dk Ladedata .260 Danish - WSM - 16-06-2012 Ja da. Med M@X som vidne! Ja eller lapua scenar! Borderbarrels rules SS Ladedata .260 Danish - hatting - 16-06-2012 Citat:quote: Mvh. Hatting Custom Metalsmith http://www.ahlarsen.dk Ladedata .260 Danish - højen - 16-06-2012 kommer der billeder af det hylster/patron.. hvor gammel er den? Ladedata .260 Danish - WSM - 16-06-2012 Regner med at der bliver holdt et releaseparty [] Jo billeder og data følger! SS Ladedata .260 Danish - Mech Inf - 17-06-2012 Det lyder som et spændende kaliber. Hvordan adskiller det sig fra 6.5X55 AI? Ladedata .260 Danish - WSM - 17-06-2012 Da det er en 6,5x55 der er nedkortet har der været rigeligt med gods til at halsdreje både indvendigt og udvendigt. Kan sammenlignes med 6,5 Creedmoor, blot med ubegrænset adgang til vores nabohylstre med 0,2 mm større Ø.[] Har indtil nu afskudt et hylster 11 gange uden problemer. Halsfrigangen er på ø 0,05 mm. SS Ladedata .260 Danish - Claxel - 17-06-2012 Citat:quote: Hej WSM Vil det sige at du kører uden expander, når du genlader? Hvorfor Danish og ikke Dralf? Spændende projekt, har du selv lavet din hydroformer? K&B Claxel [] Beware of a man with customised rifles ... Ladedata .260 Danish - WSM - 17-06-2012 Dem jeg har ladet indtil nu er lavet med expander. Ja dralf havde også været god. Men hvad tror du amerikanerne ville sige til forkortelsen når den skal gøres forståelig over there [] Ja hydroen er hjemmelavet, men hornady laver vist nok på bestilling. SS Ladedata .260 Danish - Claxel - 17-06-2012 Kom bare til at tænke på noget jeg havde læst: Citat:quote: Sakset fra: http://www.6mmbr.com/ReloadingFroggy.html Det var fordi jeg ved at du er en akkuratmand og har styr på dine tolerancer, at jeg spurgte [] K&B Claxel [] Beware of a man with customised rifles ... Ladedata .260 Danish - WSM - 17-06-2012 I min die er der ikke noget der bliver kastet ud af centerlinien [] Da hylstrene bliver halsdrejet er jeg selv herre over hvor meget eller lidt frigang jeg vil have. Hvis jeg kører den ned på et par 100dele kan jeg måske helt undvære min die[] Det er først noget jeg skal teste Ladedata .260 Danish - Claxel - 17-06-2012 Citat:quote: Ja det anede mig [:I] K&B Claxel [] Beware of a man with customised rifles ... Ladedata .260 Danish - M@X 2.1 - 18-06-2012 Cartridge : 6.5 x 46 Danish Bullet : .264, 123, Sierra HPBT MatchK 1727 Useable Case Capaci: 44.989 grain H2O = 2.921 cm³ Cartridge O.A.L. L6: 2.697 inch = 68.50 mm Barrel Length : 27.6 inch = 700.0 mm Predicted Data for Indicated Charges of the Following Powders. Matching Maximum Pressure: 62366 psi, or 430 MPa or a maximum loading ratio or filling of 100 % These calculations refer to your specified settings in QuickLOAD 'Cartridge Dimensions' window. C A U T I O N : any load listed can result in a powder charge that falls below minimum suggested loads or exceeds maximum suggested loads as presented in current handloading manuals. Understand that all of the listed powders can be unsuitable for the given combination of cartridge, bullet and gun. Actual load order can vary, depending upon lot-to-lot powder and component variations. USE ONLY FOR COMPARISON ! 17 loads produced a Loading Ratio below user-defined minimum of 90%. These powders have been skipped. Powder type Filling/Loading Ratio Charge Charge Vel. Prop.Burnt P max P muzz B_Time % Grains Gramm m/s % MPa MPa ms --------------------------------- ----------------------------------------------------------------- Bofors RP11 ~approximation 95,7 39,7 2,57 926 100,0 430 53 1,232 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Norma 203B 96,2 39,9 2,59 925 100,0 430 53 1,233 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Norma 203 old 97,7 40,9 2,65 922 100,0 430 52 1,244 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Vihtavuori N550 100,0 42,4 2,75 920 99,9 398 56 1,266 ! Near Maximum ! Bofors RP7 NT ~approximation 98,8 41,3 2,68 918 99,3 430 53 1,214 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Bofors RP3 NT ~approximation 100,0 41,2 2,67 908 99,6 423 52 1,234 ! Near Maximum ! Vihtavuori N540 95,4 40,0 2,59 905 100,0 430 49 1,242 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Norma 202 93,1 38,0 2,46 903 100,0 430 48 1,244 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Bofors RP2 NT ~approximation 92,4 38,0 2,47 899 100,0 430 48 1,234 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Norma URP 100,0 41,0 2,66 895 99,6 361 55 1,315 Bofors RP19 ~approximation 100,0 41,0 2,66 894 99,6 361 55 1,316 Vihtavuori N140 95,2 38,7 2,51 894 100,0 430 46 1,244 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Norma 204 100,0 42,8 2,78 892 96,2 369 56 1,295 ! Near Maximum ! Vihtavuori N135 100,0 37,6 2,44 882 100,0 413 44 1,274 ! Near Maximum ! Bofors RP4 NT ~approximation 100,0 42,1 2,73 880 97,5 359 54 1,325 Vihtavuori N133 95,0 36,0 2,34 872 100,0 430 42 1,251 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Vihtavuori N150 100,0 39,1 2,54 868 100,0 368 47 1,326 ! Near Maximum ! Bofors RP4 ~approximation 100,0 41,5 2,69 863 94,8 332 54 1,357 Norma MRP 100,0 43,3 2,80 852 94,7 282 59 1,445 Bofors RP14 ~approximation 100,0 41,5 2,69 844 93,8 303 54 1,412 Vihtavuori N560 100,0 42,4 2,75 831 89,3 273 56 1,472 Bofors RP5/NP ~approximation 100,0 41,9 2,72 828 92,1 269 55 1,483 Bofors RP5 NT ~approximation 100,0 42,3 2,74 787 84,9 258 50 1,522 Vihtavuori N165 100,0 41,0 2,66 787 91,8 254 48 1,536 Vihtavuori N160 100,0 39,8 2,58 787 89,8 266 47 1,511 Norma MRP 2 100,0 41,5 2,69 748 84,0 200 51 1,675 Vihtavuori N570 100,0 43,7 2,83 727 73,5 194 50 1,718 Vihtavuori N170 100,0 41,0 2,66 693 74,1 185 42 1,760 Vihtavuori 24N41 100,0 44,2 2,86 685 65,5 190 41 1,756 Vihtavuori N32C Tin Star 99,5 20,6 1,33 645 100,0 430 20 1,431 !DANGEROUS LOAD-DO NOT USE! Vihtavuori 20N29 100,0 44,6 2,89 594 57,5 131 35 2,054 -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! Ladedata .260 Danish - WSM - 18-06-2012 Hvorfor trækker du den så længe? Har du været optaget af fodbold eller Lemans? Nå men tak alligevel[] SS Ladedata .260 Danish - M@X 2.1 - 18-06-2012 Citat:quote: Mener nu at jeg fandt data til dig mens en flok halvnøgne mænd render rundt og spytter mens de sparker til en svineblære. Når en af dem har været heldig og fået trillet svienblæren ind mellem 2 pinde, så starter der en gang bunkepul af værste karat. Næh, voksne mænd der offentligt optræder i korte bukser og fremviser deres tatoveringer minder mig om billeder fra Gay Parade i Berlin. Så hellere La Mans hvor lyden af toptunede Corvetter fylder luften med vibrationer og vellyd. Jeg fik ståhår på armende når Magnussens Corvette gik for maxomdrejninger ned af Mulsanne. Ikke en forkert prut eller knalden i rørere som når CadeBrian brænder sin Golf af på havnen lørdag aften. -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! Ladedata .260 Danish - WSM - 18-06-2012 Efter nærstudering ligner det optimale krudt URP eller n550. Det skal prøves. SS |