07-03-2011, 01:46 PM
havde booket en jagt blok til weekenden som nærmest er en ligesidet 3-kant på ca. 50km på hver led. Jeg havde forinden kørt lidt rundt i området og fundet et par vandhuller hvor jeg håbede der kunne blive lidt træk af sandgrouse. Det glippede nu næsten totalt med dem, men så kan man jo altid fordrive morgenen med lidt duejagt.
Nu er det sådan med vandhuller, at de masai drengene der lever i nærheden driver deres geder og køer dertil for at drikke om morgenen. De kommer derfor ofte for lige at hilse på og vil også gerne se noget jagt. Der er mange interessante spørgsmål sådan en morgen[8D]
F.eks.:
skal man presse frem eller trække tilbage i aftrækkeren for at skyde?
Kan man slå nogen ihjel med sådan en?
En af duerne havde fået hagl gennem øjet og det afleder jo spørgsmål om jeg altid sigtede efter at skyde dem gennem øjet og om det var nødvendigt?
En anden havde fundet filtforladningen fra en parton og konstaterede - oh det er altså det her der slår dem ihjel.
Spiser du dem virkeligt?
Hvad gør du når du har skudt flere end du kan bære?
Det trækker jo lidt på smilebåndene en gang imellem og det er da heller ikke hver dag en skudt due ledsages af stående ovationer og jubelskrig.
Næste gang jeg kommer dertil, har de lovet at vise mig hvor der plejer at være mange af de store fugle med pletter (perlehøns) som jo unægteligt batter lidt mere i gryden end en håndfuld duer.
hjemmeladeren
Nu er det sådan med vandhuller, at de masai drengene der lever i nærheden driver deres geder og køer dertil for at drikke om morgenen. De kommer derfor ofte for lige at hilse på og vil også gerne se noget jagt. Der er mange interessante spørgsmål sådan en morgen[8D]
F.eks.:
skal man presse frem eller trække tilbage i aftrækkeren for at skyde?
Kan man slå nogen ihjel med sådan en?
En af duerne havde fået hagl gennem øjet og det afleder jo spørgsmål om jeg altid sigtede efter at skyde dem gennem øjet og om det var nødvendigt?
En anden havde fundet filtforladningen fra en parton og konstaterede - oh det er altså det her der slår dem ihjel.
Spiser du dem virkeligt?
Hvad gør du når du har skudt flere end du kan bære?
Det trækker jo lidt på smilebåndene en gang imellem og det er da heller ikke hver dag en skudt due ledsages af stående ovationer og jubelskrig.
Næste gang jeg kommer dertil, har de lovet at vise mig hvor der plejer at være mange af de store fugle med pletter (perlehøns) som jo unægteligt batter lidt mere i gryden end en håndfuld duer.
hjemmeladeren
Hjemmeladeren
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs