18-03-2013, 11:20 PM
Hej
Jeg har et problem med min Hornady sæt die.
Når jeg "sætter" projektilet i hylsteret, sidder projektilet ikke ordentligt fast.
Jeg kan med et almeneligt tryk, trykke projektilet ned i hylstret.
Når jeg følger Hornadys brugsanvisning, deformeres hylsteret.
Skulderen på hylsteret bliver skarp, og deformt et par millimeter under skulderen.
På dette billede kan deformationen anes i toppen af hylsteret på den venstre side.
Jeg har forsøgt at øge trykket på halsen men så presses hylsteret sammen.
På dette billede har jeg fremprovokeret deformationen så den kan ses tydeligt.
Selv ved dette meget høje tryk sidder projektilet stadigvæk løst.
Jeg havde en mistanke til overfladen på de coatede projektiler, derfor prøvede jeg at sætte et almindeligt projektil i hylstret, det ændrede dog ikke på resultatet.
Da jeg er ny i faget er dette kun øvelses-patroner, derfor er der ikke krudt i hylsteret – vil det ændre resultatet hvis hylsteret fyldes med krudt.??
mvh.
cgj
Jeg har et problem med min Hornady sæt die.
Når jeg "sætter" projektilet i hylsteret, sidder projektilet ikke ordentligt fast.
Jeg kan med et almeneligt tryk, trykke projektilet ned i hylstret.
Når jeg følger Hornadys brugsanvisning, deformeres hylsteret.
Skulderen på hylsteret bliver skarp, og deformt et par millimeter under skulderen.
På dette billede kan deformationen anes i toppen af hylsteret på den venstre side.
Jeg har forsøgt at øge trykket på halsen men så presses hylsteret sammen.
På dette billede har jeg fremprovokeret deformationen så den kan ses tydeligt.
Selv ved dette meget høje tryk sidder projektilet stadigvæk løst.
Jeg havde en mistanke til overfladen på de coatede projektiler, derfor prøvede jeg at sætte et almindeligt projektil i hylstret, det ændrede dog ikke på resultatet.
Da jeg er ny i faget er dette kun øvelses-patroner, derfor er der ikke krudt i hylsteret – vil det ændre resultatet hvis hylsteret fyldes med krudt.??
mvh.
cgj