Svar: 2.079
Tråde: 0
Respekt:
0
Jeg har samlet nogle hylstre op på skydebanen (30-06). Min sizerdie er indstillet til at size hylstrene nok til at halsen er sizet og at hylstret kan kamres. Er der nogen grund til at stille dien længere ned når det drejer sig om hylstre der er afskudt i andre rifler hvis de kan kamres i min riffel?
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar: 4.209
Respekt:
2
Mener du at de kan kamres FØR eller EFTER du har kørt dem igennem din Sizer???
Jeg fullsizer af princip altid afskudte hylstre der stammer fra andre rifler... men det er nok ikke altid nødvendigt.
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by dravis
Mener du at de kan kamres FØR eller EFTER du har kørt dem igennem din Sizer???
Jeg har ikke prøvet endnu. Jeg ville bare ikke ændre min justering, hvis det ikke er nødvendigt (jeg bruger Hornadys Lock-N-Load Genialt[^]). Lidt doven er man vel.
Uffe
Uffe
Respekt:
0
Så fik jeg kørt nogle "brugte" hylstre igennem dien, uden at justere den ned. De stikprøver jeg prøvede, gik fint i kammeret. Jeg vil nu lade dem med træningsammunition, så jeg ikke står i en jagtsituation med en patron der ikke vil i kammeret. Jeg kan forestille mig at det vil være noget stads med en stor anskudt keiler på vej mod en, og en patron der ikke kan kamres [xx(]. Så hellere lade fru hjort løbe ned til enden i uskadt tilstand.
Uffe
Uffe
Svar: 3.122
Respekt:
12
halløj Uffe
jeg går nok med både livrem og seler, men al min jagtammo bliver fuldsized. i den situation er det ligemeget om messingen holder et par gange mere
mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger