Svar: 19
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej
Er der en der ligger inde med en tegning til et foderhus til råvildt de er villige til at dele ud af ?
Med venlig Hilsen
Lars
Svar: 523
Respekt:
0
foder hus er hvordan skal den forstås er det et helt hus , en hø hække eller bare til kraft foder ?
Michael
skovarbejder af guds nåde
Michael
Respekt:
0
sådan gør jeg : tag 4 stolper slå dem i jorden i en firkant. oven på dem en lægte og tag plader over lige som en alm foder skerm. men her vil jeg lave den mindre og taget skal så kunne vippes i et beslag og fast på de foreste lægter vil jeg momtere et trug i plastik .
det færdige trug kan naturligvis købes af mig[
] kan også godt lave et færdigt sæt til direkte opstilling
her er lige en hurtig paint tegning af det
[/img]
Michael
Respekt:
0
rotter? jo det er jeg da sikker på der går i og hva så [8D]. og det er ikke ment som en hån men hvad sker der ved det . under en alm fodertønde ligger der også altid lidt foder . jeg er også begyndt at bruge automatiske fodre maskiner de er gode til fasaner . og der ligger meget .
vil gætte på at i sådan et trug kan der være 50 kg ca. men der må jo helder ikke være for meget i kraft foder bliver hurtig dårligt og det er lige meget hvor tæt en kasse er
Michael
Michael
Svar: 1.014
Respekt:
0
Okay.. Fodrer ikke pt. med kraftfoder, så skal have noget lidt større til det hvede jeg giver. Bruger føddertønder med spiral. 5 stk. rundt omkring. Det virker, men det er bare træls når jorden bliver så blød at kronvildtet kan vælte dem.
- Boldsen
*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Respekt:
0
@ boldsen kan du ikke lige aktivere dít PM system og sende mig en PM vi har vist lige noget at snakke om [
]
Michael
Michael
Svar: 3.122
Respekt:
12
Bruger føddertønder med spiral. 5 stk. rundt omkring. Det virker, men det er bare træls når jorden bliver så blød at kronvildtet kan vælte dem.
skift benene med regler (2x4) sat i 45 grader. derefter en eller to vandrette brædder hele vejen rundt til at stabilisere ( og måske forhindre krondyrene i at tømme tønderne den første nat ).
mine 25 fodertønder blev også væltet indtil benene blev skiftet og nu holder de i højsæsonen også knap en uge mod 2-3 dage før.[B)]
mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar: 437
Respekt:
0
Hvorfor hænger du ikke dine tønder op i et træ så kan de da ikke vælte.
KR
Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.
Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.
You only get monkeys