Svar: 288
Tråde: 0
Respekt:
0
Jeg deler ikke ladata og underbukser med andre end de allernærmeste [B)]
--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar: 740
Respekt:
0
Robsoft er også yderst anvendelig:
http://www.robsoft.nu/databaser_se/ladda...p?MainID=4
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
Svar: 4.209
Respekt:
2
Man kan da sagtens forestille sig et underforum hvor man lægger sine "guld-ladninger" ud til inspiration for andre hjemmeladere.
Hvis man kan blive enige om en helt fast måde at benævne kaliber, kugle og krudttype/fabrikat, så kan forummets egen søgemaskine finde den relevante ladning.
Det kræver jo blot at man bliver enige om formen.
Dem der vil lægge ladninger ind, kan så bare skrive et indlæg, og efterfølgende opdatere ved at editere indlægget.
Naturligvis må man med store røde bogstaver lave det der på amerikansk hedder en "Disclaimer" altså at enhver brug af disse data er 100% på eget ansvar, og kun til informationsbrug.
Jeg lægger lige ud med de to mest præcise ladninger jeg har:
6,5x55 Kugle: Lapua Scenar 7 grams 108 grains Krudt: VV N550 44,0 grains Hylster: Lapua Fænghætte: CCI Large Rifle Benchrest
COL: 77,9 mm (OBS! - meget lang COL = lavere tryk end normalt for ladningen)Riffel: Sako L691 med Shilen pibe 62 cm
22-250AI Kugle: Berger 52 grains Match moly Krudt: VV N550 43,2 grains, Hylster Norma 22-250 Fireformet fra nyt, Fænghætte: CCI Large Rifle Benchrest COL: 62,4 mm Riffel Win70 med S&L pibe 71 cm
Obs!!!! disse data er fremkommet ved flere års eksperimenteren med rifler, udstyret med elektronisk, piezo-kammertrykmålere og er "i det gule eller røde felt" Jeg påtager mig ABSOLUT intet ansvar for brug af ladningerne i andre rifler.
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 1.588
Respekt:
13
Jeg bruger BUSKMAN's side en hel del - fordi der er de kugler og krudt jeg lader med og det er et godt sted at tage udgang fra, uden at skulle alle bøger igennem - og ikke mindst fordi den er så velorganiseret.
Det skal han have en stor tak for[
][
][
]
mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!