Svar: 395
Tråde: 0
Respekt:
0
Bette rekyl i en IJ 18.....Think again!!!
Den vejer nul og en skid, og klasker dig en på øjet, hvis den får lov! Køb så hellere en 20'er semiauto til knægten, det er da mere humant!
Iøvrigt er Bette-Baikal'en en særdeles god og slidstærk skyder, og du kan få riffelvekselpiber til den!
Jeg har bestilt en .223 snoet pibe til min, der ikke vejer meget i rygsækken på en travetur, og så kan du skyde alt vildt i Danmark!
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Svar: 58
Respekt:
0
Jeg kender desværre kun til de enkeltløbede baikal'er af omtale. Men jeg har i nogle år skudt med en O/U baikal og den har fungeret udemærket i mekanikken. Dog flækkede geværet i kolbehalsen, formentlig pga. ringe trækvalitet. Men det kunne fikses for et mindre vederlag hos en våbensmed.
Summasumarum gode gedigne geværer til en billig penge. Træværket er dog ikke for godt.
PS. Ganske tankevækkende har jeg en kammerat der sammen med sin far købte to beretta O/Uer i 1997. Begge geværer har nu revner i træværket. Den ene i kolben den anden i forskæftet...
Mvh Thomas
Svar: 85
Respekt:
0
Hej Kluden
Jeg var på skydebanen i dag. Jeg skød ca. 130 skud med Baikalen uden problemer (hold op hvor man koncentrere sig, når der kun er et skud at gøre godt med) og uden at få bank. Jeg tror dog godt, du kan få ret aligevel med hensyn til knægten, men nu ser jeg lige hvad der sker, når jeg får fat i de svagt ladede 20 gramére. Hvis det bliver for voldsomt, vil jeg da overveje dit gode råd.
HSH
Respekt:
0
@ HSH
Bruger min IJ 18 til trapskydning! Den er fænomoanal(?)[
] til bagduerne. Min er så hårdt boret, at prøvedornen kun kan gå et par mm ned i løbet, så det er hårdere end fuld.....! På 35 - 40 meter kan den forstøve duerne![
] Bruger den også til dykkere på hawet!
Er din helt ny? Den "gamle" model har bedre træ, og er i det hele taget bedre lavet! De nye er også kun boret 3/4[xx(]
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Respekt:
0
@ HSH.
- Er den med lyst lakeret bøgeskæfte, eller med mørkbejdset bøgeskæfte...? Det første er det bedste....
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......