Svar: 2.277
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej hvad er forskellen på en Zeiss Victory Diavari 6-24x56 og en ZF Hensoldt 6-24x56 mil-std-810e ?
Jeg har længe haft en ide om at Victory er en civil "light" udgave der ikke har samme robusthed, som Hensoldt har. Den skal dog nok holde til mit brug uanset.
VH Søren
Nu også med 22-250
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar: 5.530
Respekt:
0
Hvis det ellers er til at stole på hvad der står på nettet om de to "varianter" så er der tale om samme kikkert blot udgangskontrolleret på fabrikken efter to forskellige sæt specifikationer.
I dag er det vist kun under navnet Zeiss.
Har lige selv fået Zeiss udgaven til min 300.
Sådan et overordnet helhedsindtryk, så virker den ikke så robust som S&B. Men nu prøver jeg da bare at udsætte den for det samme som S&B´en har prøvet[
]
/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
Svar: 2.277
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by Gammeltoft
Sådan et overordnet helhedsindtryk, så virker den ikke så robust som S&B. Men nu prøver jeg da bare at udsætte den for det samme som S&B´en har prøvet[]
/Gammeltoft
Gør bare det. Deres garanti fejler sædvanligvis ikke noget.
Det kan måske opfattes som blasfemi af enkelte, men når jeg sidder med hhv. Zeiss 6-24x56 og en Leupold Mark 4 virker Zeiss altså mere civil(mindre robust)end Leupolden, men nu er det jo ikke den udvendige side, der er væsentligst i den sammenhæng. Jeg har ikke planer om at field strippe hverken den ene eller den anden. Så om mange år når de begge virker ved jeg stadig ikke hvilken der holder bedst. Men jeg ved at der er mere lys i Zeiss´en, for det er afprøvet.
VH Søren
Nu også med 22-250
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar: 5.530
Respekt:
0
Ja det havde jeg nu tænkt mig.....
Jeg synes dog stadig at S&B virker mere robust.
Jeg valgte i første omgang Zeiss´en fordi den er en anelse mindre end S&B´en. Men det kan da godt være det ender med at jeg bytter.....
Jeg kan som sagt bedre lide deres stilletårne. De er godt nok suverene!! også ifht til Leupold[
]
Swarovskien er nu heller ikke helt skæv. Jeg har brugt min gamle 6-24x50 massivt til feltskydning de sidste 6-7 år og den er stadig på toppen mht. kliktårne og justering.
Den har ihvertfald fået sin dosis af sand/vand/sne/hagl og hvad man nu ellers udsættes for.[
]
Når der nu spørges specifikt på de mærker i ovennævnte liste må man gå ud fra at "kassen" er til stede og da kikkerterne er stort set lige dyre vil min anbefaling af ovennævnte ubetinget være S&B.[
]
/Gammeltoft
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]