Svar: 306
Tråde: 0
Respekt:
0
Er der nogen der kan hjælpe mig med erfaringer om ørepropper til skydning/jagt?
Sagen er at jeg normalt bruger et aktivt/elektronisk Peltor høreværn, fordi jeg føler mig tættere på naturen under jagten og gerne vil kunne høre skydeleder og skyttekammerater på banen. Jeg kan også godt lide at de forstærker hørelsen.
De er bare så upraktiske og stiller krav til hovedbeklædningen.
Jeg begyndte derfor at overveje at droppe høreværnet på riffel-jagt (men ikke på bane) ligesom nogle jagtkammerater, indtil en behjertet person forklarede mig at der meget hurtigt kommer permanente skader på hørelsen.
Jeg leder derfor efter nogle passende aktive/elektroniske ørepropper og søger råd.
osterwald
Svar: 1.520
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by langebo
Hej dansken
Er din bil en Volvo?[]
Mvh Bo Rasmussen
Volvo er kvalitet... så jeg tror der er tale om en rød golf diesel ca 1986 på gule plader... se, det er noget skrammel der skramler...
(Så ka' du sgu' lære det, shorty...)
Wildcatters does have more fun...
Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!
Dr. Strangelove
Wildcatters does have more fun...
Dr. Strangelove
Svar: 654
Respekt:
0
Jeg har lige bestilt nogle høreværn fra et firma der hedder DOT Lige opkøbt at Fhonak.
Dem jeg har købt skulle lukke af for skrald (impulsstøj), men lade almindelig tale smutte igennem. De er formstøbte og koster 1272.50
De de dæmper jo nok også naturens lyde lidt men jeg har ikke lige 8 kg til dem der er nævnt ovenfor.
Det kunne være en ide hvis du vil prøve noget billigere
Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche
Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar: 245
Respekt:
0
Jeg synes det ser grimt ut med sådan en thermokande på löbet.
Golf ja- dog noget nyere, men med 30% forstärkning lyder den forfärdeligt alligevel.
Respekt:
0
Har i forresten hört om ham som siger til sin kamerat: De mislyde du klagede over i din bil- har du fået dem väk? Ja- ja svarer han- vi er blevet skilt nu.
Svar: 306
Respekt:
0
Med tak til dansken og Sneppen vil jeg staks undersøge sagen nærmere. Tak.
Osterwald
Svar: 471
Respekt:
0
Hej
Jeg har sådan set sæt starkey (Soundscope), dvs. de har nu været til reparation i 3 uger [V] efter jeg havde brugt dem i 3-4 uger. (En defekt batteriholder). De koster 3500 i dk for tiden.
De er fine under jagt, men jeg jo ikke meget glæde af dem når de er til reparation. Om jeg blot har være uheldig eller produktet er lidt for følsomt til brug under jagt skal jeg endnu ikke kunne sige.
/Jørgen
Svar: 3.122
Respekt:
12
halløj Clax
hvor er de købt ? pris ?
mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Respekt:
12
mange tak,
Jeg har dem fra Dot/Phonak og har skudt med den i et par år,men kunne godt tænke mig en højere lyd.
mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Respekt:
0
Jeg kan lige se at jeg skulle have köbt dem i Danmark- der er de meget billigere.
Svar: 654
Respekt:
0
Hej Strom
Jeg er lidt nysgerrig, dæmber dot høreværnene meget.
Hvor tæt på skal ænder/gæs være på dig, før du kan høre dem??
Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche
Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Respekt:
12
halløj Lars
du kan høre næsten alt: sidst jeg var på gåsetræk i Sverige hørtes de fint på et par hundrede meter afstand. de var også nemme at høre når de fløj over de 24 lokkere i 60 metes højde[V].
det er på drivjagt jeg godt kunne tænke mig en højere lyd
mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger