01-05-2009, 06:33 PM
Prøv at kigge på Hawke airmax Map6 3-9 X 40 AO.
Den er på tilbud hos optic warehouse i UK til £34.75 plus moms og
forsendelse totalt ca £63.
http://www.opticswarehouse.co.uk/product...+6+Reticle
Den er oprindelig beregnet til kraftige luftgeværere og der er 10 års garanti.
Den har parralakse justering fra 30ft-300 yds og multi target sigte.
Hvis du går ind på Harwkeoptics hjemmeside kan du downloade et lille program der beregne kuglebane og træfpunkter på forskellige afstande for en hel række forskellige kalibre, kugler og udgangshastigheder.
Tabellen kan printes ud i både firkantet og rundt format så den passer i linse besytteren.
Det er formentlig ikke verdens fineste og mest lysfølsomme optik men det har du formentlig ikke brug for.
Jeg har selv købt en til montering på min .22 lr. Jeg har planer om at bruge den til krager til efteråret. Selv om jeg bruger CCI stinger ammunition som er meget hurtigt og fladskydende så håber jeg at kunne komme lidt længere ud ved hjælp af multitarget sigtet.
Jan
Den er på tilbud hos optic warehouse i UK til £34.75 plus moms og
forsendelse totalt ca £63.
http://www.opticswarehouse.co.uk/product...+6+Reticle
Den er oprindelig beregnet til kraftige luftgeværere og der er 10 års garanti.
Den har parralakse justering fra 30ft-300 yds og multi target sigte.
Hvis du går ind på Harwkeoptics hjemmeside kan du downloade et lille program der beregne kuglebane og træfpunkter på forskellige afstande for en hel række forskellige kalibre, kugler og udgangshastigheder.
Tabellen kan printes ud i både firkantet og rundt format så den passer i linse besytteren.
Det er formentlig ikke verdens fineste og mest lysfølsomme optik men det har du formentlig ikke brug for.
Jeg har selv købt en til montering på min .22 lr. Jeg har planer om at bruge den til krager til efteråret. Selv om jeg bruger CCI stinger ammunition som er meget hurtigt og fladskydende så håber jeg at kunne komme lidt længere ud ved hjælp af multitarget sigtet.
Jan
Jan