12-05-2009, 02:08 AM
Er lige kommet hjem fra bæverjagt og har desværre skudt til en bæver som jeg ikke har med hjem []. Jeg havde tidligere på dagen undersøgt den del af elven og vidste at der var en lavvandet sandbanke hvor "min" bæver svømmede ind. Den var halvt oppe af vandet og jeg sendte en 156 grains Oryx efter forbenet på 28 meters afstand. Den vendte om og forsvandt under vandet og jeg så den aldrig siden. Der var hverken blod, pels eller bæverlugt på stedet men det er svært at vide om den er ramt. Det var i hvert fald en rigtig dårlig oplevelse, som jeg vil gøre meget for at undgå gentager sig. Riflen blev prøveskudt dagen efter og den skød en lille cm. under på 30 meter. Jeg hælder selv til at det enten er fordi Oryxen ikke har ekspanderet pga den lave hastighed (725 m/sek) eller en "fejl 40" [:I] der har resulteret i et forbiskud.
Under alle omstændigheder en skidt oplevelse som ikke bør være en fast bestanddel af en bæverjagt. Det har i hvert tilfælde slået skår i min glæde over en ellers fin jagttur [B)].
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Under alle omstændigheder en skidt oplevelse som ikke bør være en fast bestanddel af en bæverjagt. Det har i hvert tilfælde slået skår i min glæde over en ellers fin jagttur [B)].
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe