10-09-2009, 02:25 PM
Loven siger bare, at skabet skal boltes forsvarligt til en fast bygningsdel, den siger også at skabet skal overholde den europæiske norm som jeg aldrig kan huske hvad hedder, men som forsikringsselskaberne kalder skafor blå. Og det er her kravet om de 10 mm x 100 mm kommer ind, fordi det ofte er en del af skafor blå godkendelsen, at skabet er fastboltet på den måde.
Min mur er præcis 100 mm , så jeg har brugt gennemgående bræddebolte på 10 x 140 mm med dobbelte møtrikker inde i skabet, men en kortere bolt/skrue kombineret med et klæbeanker eller ekspansionsanker burde være mindst lige så forsvarligt.
Jeg har bare på fornemmelsen, at våbenloven tages ekstremt bogstaveligt for tiden, så jeg tager ingen chancer.
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Min mur er præcis 100 mm , så jeg har brugt gennemgående bræddebolte på 10 x 140 mm med dobbelte møtrikker inde i skabet, men en kortere bolt/skrue kombineret med et klæbeanker eller ekspansionsanker burde være mindst lige så forsvarligt.
Jeg har bare på fornemmelsen, at våbenloven tages ekstremt bogstaveligt for tiden, så jeg tager ingen chancer.
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.