30-11-2009, 11:03 PM
Ja, jeg synes også jeg kunne huske det med, at fasaner netop ikke måtte skydes med salonriffel. Det var nok den gang det var godsejerne der lavede jagtlovene, de skulle ikke have egnens lømler rendende og stjæle de kostbare fugle [xx(]
Med de priser der nævnes for Anshutz salonrifler må der da næsten være basis for en eksport af nogle brugte fra Grønland. Jeg gav da aldrig mere end kr. 500,- for et pænt eksemplar. Det var selvfølgelig når danskere der ikke var jagttegnsberettigede skulle flytte til Danmark. Jeg solgte så retfærdigvis til samme pris da jeg selv rejste. Der skal jo ryddes op i bunkerne selvom jeg godt kunne have taget dem med mod betaling af tilladelserne.
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Med de priser der nævnes for Anshutz salonrifler må der da næsten være basis for en eksport af nogle brugte fra Grønland. Jeg gav da aldrig mere end kr. 500,- for et pænt eksemplar. Det var selvfølgelig når danskere der ikke var jagttegnsberettigede skulle flytte til Danmark. Jeg solgte så retfærdigvis til samme pris da jeg selv rejste. Der skal jo ryddes op i bunkerne selvom jeg godt kunne have taget dem med mod betaling af tilladelserne.
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.