Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Julerottens endeligt
[Image: DSC01909.jpg]
Vi bor i et ældre parcelhuskvarter og har nogle vintre haft besøg af små logerende mus på loftet.Indtil for 3 år siden var det i fredelig sameksistens.Forholdet gik i stykker, da musene forgreb sig på en nyindkøbt gummibåd, der var opmagasineret i et lille skur, der ligger ved huset. De var, trods lynslåsposen, flyttet ind i den, og havde ædt et pænt hul i en svejsning. Fruen forlangte krig[}Smile] De næste 10 dage tog jeg 7 mus i klapfælder, og freden indfandt sig igen.
For 3 uger siden var der igen puslelyde på loftet. Noget kraftigere decibel, end vi var vant til! Aktivitetsniveauet var på kanten af hyperaktivitet. Vi snakkede seriøst om mår, men jeg har tidligere undersøgt for eventuelle smuthuller ind for dyr i den størrelse og anså det for udelukket med større pelsdyr. Jeg fandt et hul ned ved en stolpe i skuret, og et par dage efter sank en af vores terrassefliser 3 m fra det første hul ved stolpen.Jeg tog den op og afslørerede endnu et hul. Jeg tog en tur på loftet for at søge efter efterladenskaber og fandt beviser for, at der her var rotteaktivitet!
I skuret, med hullet ved stolpen, har vi haft svigerkærestens ting opmagasineret. De blev flyttet for 5 en uge siden og afslørede et nyt krater i midten af en veritabel jordbunke.Skuret har flisegulv. Tingene blev fjernet, og vi kontaktede kommunens rottefænger. Han kom med masser af viden og opbakning. Han efterlod sig 5 klapfælder med hver en lille anretning. 2 fælder blev sat ved hovedkrateret i jordbunken. Absolut ingen interesse for fældernes lokkende spegepølse. Den ene fælde måtte flere gange graves fri for jord efter at have stået som en gravhøj med store veksler omkring sig.
Vi eksperimenterede med forskellige slags lokkemad men intet syntes at have interesse. I går fik jeg så pludselig et klarsyn: Valnødder Det kom under Waldorfsalatens tilblivelse. Jeg har i tidens løb konstateret, at depoterne vi har stødt på bugnede af diverse nødder. Begge fælder blev fyldt med et større drys af valnødder med lidt smagsprøver ved siden af til at starte på.Jeg kontrollerede jævnligt fælderne og 20.30 klappede den ene.Et rent kill langt fra rottefængerens tale om, at rotterne godt kunne stikke af med fælderne. Rotten havde først, med sucses, tømt den første fælde og var færdig med den næste.... næsten[}Smile]
Fruen fejrede mig resten af aftenen som den store helt[8D] Hun har virkelig været ramt af dette uangribelige væsen. Der har ingen aktivitet været siden, hverken på loftet eller i skuret. JULEFRED[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar

Beskeder i denne tråd
Julerottens endeligt - af Walnut - 25-12-2008, 01:31 PM
Julerottens endeligt - af ujensen - 25-12-2008, 01:55 PM
Julerottens endeligt - af Walnut - 25-12-2008, 02:10 PM
Julerottens endeligt - af Tonny - 25-12-2008, 03:11 PM
Julerottens endeligt - af Eric A - 25-12-2008, 04:45 PM
Julerottens endeligt - af Walnut - 25-12-2008, 05:00 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)