09-03-2010, 05:54 PM
Jeg vil gerne have den frihed, at kunne skifte mellem kikkerterne uden at skulle på skydebanen efter kikkertskifte.. Det jeg skal bruge min riffel til er jagt efter rådyr i DK. og tænker at ved anstandsjagt, er det måske nok så rart at have muligheden for variabel forstørrelse, og ved pürch osv. ville den anden med fast forstørrelse nok være mest anvendelig.. Måske tager jeg fejl, jeg er jo en ny jæger og glad amatør. Men uanset, syntes jeg da at det kunne være dejligt at have muligheden for at skifte mellem kikkerterne, om det så vil blive brugt i praksis er jo kun noget tiden kan vise, oftest finder man vel hurtigt ud af hvilken kikkert man er mest glad for, og så bliver det den der hænger på riflen det meste af tiden. Så du har ret i, at det sikkert bliver få kikkertskift, men jeg tror nu at jeg holder mig til 2 sæt QRW ringe, i stedet for at beholde mine EAW fastmontager som du foreslår. Det er jo ikke ligefrem en voldsom investering hvis jeg handler dem i USA.
Efter lang snak med Bøssemageren hvor jeg har handlet riffel og montage, er vi nået frem til, at jeg nok skal bruge en QRW i str. medium til min Tasco Titan. Hvad der så skal bruges til min Zeiss må jeg prøve at regne ud når jeg får den hjem. Mine baser fra Weaver hedder iflg. bøssemageren 20A og 36, han siger at det er de eneste der passer på.
Tak for tippet, jeg er tømrer, så ved godt at en tomme ikke er 26 mm., men det kunne jo godt være at de skøre amerikanere mente at en inch er 26 mm. Jeg ved faktisk ikke om Zeissen har 25 eller 26 mm. rør.
Til sidst.. Jeg har opdaget at jeg har stillet jer et temmelig umuligt spørgsmål, når jeg spørger hvor høje ringe jeg skal købe, for der er så mange faktorer der spiller ind, at man skal have alle tingene foran sig for at kunne komme med et kvalificeret gæt.
"Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
Efter lang snak med Bøssemageren hvor jeg har handlet riffel og montage, er vi nået frem til, at jeg nok skal bruge en QRW i str. medium til min Tasco Titan. Hvad der så skal bruges til min Zeiss må jeg prøve at regne ud når jeg får den hjem. Mine baser fra Weaver hedder iflg. bøssemageren 20A og 36, han siger at det er de eneste der passer på.
Tak for tippet, jeg er tømrer, så ved godt at en tomme ikke er 26 mm., men det kunne jo godt være at de skøre amerikanere mente at en inch er 26 mm. Jeg ved faktisk ikke om Zeissen har 25 eller 26 mm. rør.
Til sidst.. Jeg har opdaget at jeg har stillet jer et temmelig umuligt spørgsmål, når jeg spørger hvor høje ringe jeg skal købe, for der er så mange faktorer der spiller ind, at man skal have alle tingene foran sig for at kunne komme med et kvalificeret gæt.
"Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"