21-03-2010, 01:12 AM
Hej Kim
Fiskedød er en almindelig konsekvens af en meget hård vinter. Det "låg" isen udgør på søen og i særdeleshed sneen på isen der lukker for lyset ændrer på balancen i søen. Der er dog nogen forskel på hvordan forskellige arter klarer sig under sådanne vilkår. For eksempel karudser og lignende er (som bekendt) meget hårdføre og tåler meget. Store, gamle gedder i mindre, lavvandede søer vil ikke klare den nedsatte iltmængde. Jeg antager - uden på nogen måde at være "ekspert", at det er det samme der gør sig gældende i din sø?
Venligst
Klaasehaans
Fiskedød er en almindelig konsekvens af en meget hård vinter. Det "låg" isen udgør på søen og i særdeleshed sneen på isen der lukker for lyset ændrer på balancen i søen. Der er dog nogen forskel på hvordan forskellige arter klarer sig under sådanne vilkår. For eksempel karudser og lignende er (som bekendt) meget hårdføre og tåler meget. Store, gamle gedder i mindre, lavvandede søer vil ikke klare den nedsatte iltmængde. Jeg antager - uden på nogen måde at være "ekspert", at det er det samme der gør sig gældende i din sø?
Venligst
Klaasehaans
Citat:quote:
Originally posted by Kim Richter
Jeg har idag kunne se masse af døde fisk under isen i min sø, og efter at have knust isen har jeg fisket 30 fisk op, men kun græskarper og guldfisk.
De største er vel 50 cm og 15 år gamle.
Nu har jeg kun kunnet tag en lille del af søen, men det ser ikke ud til at mine koikarper, stør og meder er døde, tilgengæld lugter vandet meget af død fisk.
Jeg kan ikke forstå af det kun er 2 slags som er døde, er der nogen der ved noget om det.
KR
If you pay with penuts.
You only get monkeys