21-03-2010, 04:01 AM
Jeps... og på grund af forskelle i spolernes størrelse og højde, vil linekapacitet kun være tilnærmelsesvis vejledende.
JEg har/har haft 6-7 shimanohjul i str. 2000, 3000og 4000.
Hvis du nærkigger kataloget - kan du finde de linekapaciteter, du efterspørger.... De oplysninger du skriver, ovenfor har en oprindelse fraIGFA systemet, hvor man klassificerede linerne efter brudstyrke. Men der er sket meget med udviklingen af liner siden dengang. Så de data du startede med svarer til linediameter/antal meter på spolen... du kan se et eksempel nederst på side 24 i kataloget....
Jo tykkere line og og flere meter på spolen, jo større hjul...
Til det meste danske fiskeri behøver du ikke hjul større end str. 4000...
.....nu også ejer af en pumpehagler :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
JEg har/har haft 6-7 shimanohjul i str. 2000, 3000og 4000.
Hvis du nærkigger kataloget - kan du finde de linekapaciteter, du efterspørger.... De oplysninger du skriver, ovenfor har en oprindelse fraIGFA systemet, hvor man klassificerede linerne efter brudstyrke. Men der er sket meget med udviklingen af liner siden dengang. Så de data du startede med svarer til linediameter/antal meter på spolen... du kan se et eksempel nederst på side 24 i kataloget....
Jo tykkere line og og flere meter på spolen, jo større hjul...
Til det meste danske fiskeri behøver du ikke hjul større end str. 4000...
.....nu også ejer af en pumpehagler :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)