08-04-2010, 03:30 PM
Hvem herinde kan fuldstændigt ærligt sige at de mener at hvis alle i Danmark(evt. alle over 18) havde et eller flere skydevåben, så ville der ikke ske flere vådeskuds ulykker, mord eller lignende, end der gør nu ?
I min optik er våbenlovens primære opgave at sørge for at våben kun kan anskaffes lovligt af dem der har et legitimt behov, og i et vist omfang ved hvordan våben skal håndteres. Hvem der har et behov er i sagens natur nød til at være defineret i loven, og generelt synes jeg faktisk loven er passende, når man ser bort fra åbenlyse tåbeligheder som lyddæmpere, kaliber restriktioner på skytternes pistoler, halvauto begrænsningen mv.
Mvh
Kenneth
-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
I min optik er våbenlovens primære opgave at sørge for at våben kun kan anskaffes lovligt af dem der har et legitimt behov, og i et vist omfang ved hvordan våben skal håndteres. Hvem der har et behov er i sagens natur nød til at være defineret i loven, og generelt synes jeg faktisk loven er passende, når man ser bort fra åbenlyse tåbeligheder som lyddæmpere, kaliber restriktioner på skytternes pistoler, halvauto begrænsningen mv.
Mvh
Kenneth
-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den