12-04-2010, 01:56 PM
Citat:quote:
Originally posted by wolf_skate
lige som med roterende cykelhjul: Vil man dreje aksen.. mod sætter hjulet sig og drejer 90grader iforh. til man vil. Med tiltagende tyngekarfts træk ned ad ..vil kuglen modsætte sig påvirkninge og forsøge at vende 90grader = sidelæns (spidsen drejer i hvertfald og når den drejer trækker den resten af kuglebanen lidt med i den retrning) . Hvilken side afh. om H el V snoet
/wolf_skate
Jebs, præcis samme fænomen når et sportsfly af typen med lille halehjul under start kommer så meget op i fart at halen løfter sig til vandret.
Lige når det sker, så skal piloten bremse det ene hjul for at modvirke at snurretoppen/propel-krumtapaksel forsøger at dreje 90° når den bliver løftet i bagenden.
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!
No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Mvh M@X 2.1