07-05-2010, 11:34 AM
når du går bort fra drømmeriffelen i første hug ..for at se på en billigere 'step-in' model -> kig kvali brugt (fx aftræk hvordan er det på Savage ?? .. eller skal du sener alligevel ofre en 'tuds' på nyt aftræk til den + bøssemager). Men er det med skæfte kun et spørgsmål om bagkappe med 1-2cm mere så kan den nemt ordnes. Få bøssemageren og ikke 'tøjekspedientlærlingen' til at vurdere hvad der kræves til dine Gibbonarme, find en lige så 'ranglet'? skytte/jæger og spørg for hvad hans erfaringer er mht skæfte
/wolf_skate
PS du nævner 5-6cm ekstra på 14"=35,6cm LOP riffel ??? (stoler du der stadig på tommelfinger regel .. eller har en erfaren skytte/bøssemager vurderet dette?)... har lige skimmet andre steder mht høje/langarmede personer .. sjældent nogen nævne over 15" = 38cm > dvs bare en 2,5cm mellem ilæg eller/og ekstra tyk/dyb kappe.. det er ikke urealistisk. Med så overskuelig skæfteforlænging ville jeg ikke hoppe fra den ene grøft(SAKO) til anden (Savage).. og skulle jeg alligvel køv billi' for ikke at begå en 'fejl' -> brugt
andre faktorer end 'albue målet'
http://www.reloadersnest.com/forum/topic...IC_ID=2581
derfor erfaren skytte/bøssemager til at vurdere helheden
Scout for a blind dog - and throw him a bone
/wolf_skate
PS du nævner 5-6cm ekstra på 14"=35,6cm LOP riffel ??? (stoler du der stadig på tommelfinger regel .. eller har en erfaren skytte/bøssemager vurderet dette?)... har lige skimmet andre steder mht høje/langarmede personer .. sjældent nogen nævne over 15" = 38cm > dvs bare en 2,5cm mellem ilæg eller/og ekstra tyk/dyb kappe.. det er ikke urealistisk. Med så overskuelig skæfteforlænging ville jeg ikke hoppe fra den ene grøft(SAKO) til anden (Savage).. og skulle jeg alligvel køv billi' for ikke at begå en 'fejl' -> brugt
andre faktorer end 'albue målet'
http://www.reloadersnest.com/forum/topic...IC_ID=2581
derfor erfaren skytte/bøssemager til at vurdere helheden