Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?)
Man skal være over 18, for at købe og besidde luftvåben(herunder også softair og hardball våben), og der skal være en person over 18 tilstede og overvåge skydningen, hvis det er personer under 18, der benytter luftvåbnene.

Umiddelbart vil jeg tro at reglen om nedfald af hagl, på anden mands have, hus og gårdsplads gælder ved brug af luftvåben, på samme måde som ved brug af haglgevær.
Citat:quote:

Her er jagtlovens §22 Ingen må jage på en måde, der
3) medfører haglnedfald på anden persons bolig, have eller gårdsplads.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...x?id=13114

Dette er forbudt, og straffes ved bøde, og ved fængsel, hvis det er forsætligt, eller groft uagtsomt

Jeg kan ikke finde paragrafferne, men jeg er meget sikker på, at skydning med luftvåben kun må foregå, såfremt det kan gøres, uden at være til gene for andre. Og de må under INGEN omstændigheder være til FARE for andre.

Jeg ved ikke hvordan du har det, med din nabo...
Men nr. 1 må jo være at tage en snak med naboen, og bede dem sørge for at skydning foregår forsvarligt, og så det på ingen måde er til gene for andre.
Hvis det IKKE kan lade sig gøre, så må de anmeldes til politiet.

Hvis du evt. kan tage et par billeder, hvor man kan se, at de skyder ud gennem vinduerne, eller blot peger med våbnene, ud gennem vinduet, mod vejen.

Jeg er nu ret sikker på, at forældrene ikke aner, at deres børn skyder vildt omkring sig.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar

Beskeder i denne tråd
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?) - af musse - 06-07-2010, 07:06 PM
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?) - af JRexA - 06-07-2010, 07:30 PM
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?) - af musse - 07-07-2010, 04:56 PM
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?) - af herminator - 15-07-2010, 04:08 AM
Regler luftpistol (må man skyde på vejen?) - af herminator - 16-07-2010, 04:43 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)