18-05-2009, 01:30 AM
Måske lidt misvisende overskrift, men kunne ikke rigtig finde på andre.
Sagen er den at jeg sidder og prøver at at lave en tabel til vores skydebane, hvor man gerne skulle kunne se hvad de forskellige mål f.eks. tommer giver i centimeter på 100 meter, eller andre afstande.
Derfor mangler jeg en liste over de mest normale klik som findes på kikkerter.
Her en dem jeg selv kender
1 centimeter på 100 meter
1/4" på 100 yards
1/4 MOA på 100 yards
Kom gerne med flere, eller endnu bedre, hvis en sådan tabel allerede findes, som kom gerne med den.
MVH Bomba
Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
Sagen er den at jeg sidder og prøver at at lave en tabel til vores skydebane, hvor man gerne skulle kunne se hvad de forskellige mål f.eks. tommer giver i centimeter på 100 meter, eller andre afstande.
Derfor mangler jeg en liste over de mest normale klik som findes på kikkerter.
Her en dem jeg selv kender
1 centimeter på 100 meter
1/4" på 100 yards
1/4 MOA på 100 yards
Kom gerne med flere, eller endnu bedre, hvis en sådan tabel allerede findes, som kom gerne med den.
MVH Bomba
Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba
Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em