27-08-2010, 04:26 PM
Det kan da godt tænkes vi kan handle Chrstn, men jeg vil altså ikke have din Bushnell. Giv et bud i kolde kontanter [].
Egentlig vil jeg gerne beholde Leupolden som back up, eller " kikkert nr. 2". Men jeg har besluttet at leve op til min signatur og gå efter en af de tre store: Swarovski, Zeiss eller Schmidt & Bender.
Natjagten jeg kommer til at dyrke forgår i Sverige, hvor grisene kommer forholdsvis tæt på. Derfor har jeg tænkt, at jeg godt kan undvære den større forstørrelse et 56 mm objektiv giver mulighed for om natten, og så købe den 3-18 x 50, og få ekstra forstørrelse om dagen og på banen, hvor jeg trods alt skyder flest skud.
I den lave ende af skalaen tror jeg ikke det gør en forskel for mit temperament om forstørrelsen er 2x, 2,5x eller 3x. Hvis det går så hurtigt at det bliver afgørende, får jeg ikke skudt alligevel.
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Egentlig vil jeg gerne beholde Leupolden som back up, eller " kikkert nr. 2". Men jeg har besluttet at leve op til min signatur og gå efter en af de tre store: Swarovski, Zeiss eller Schmidt & Bender.
Natjagten jeg kommer til at dyrke forgår i Sverige, hvor grisene kommer forholdsvis tæt på. Derfor har jeg tænkt, at jeg godt kan undvære den større forstørrelse et 56 mm objektiv giver mulighed for om natten, og så købe den 3-18 x 50, og få ekstra forstørrelse om dagen og på banen, hvor jeg trods alt skyder flest skud.
I den lave ende af skalaen tror jeg ikke det gør en forskel for mit temperament om forstørrelsen er 2x, 2,5x eller 3x. Hvis det går så hurtigt at det bliver afgørende, får jeg ikke skudt alligevel.
Citat:quote:Det lyder godt Lars, men jeg vil jo gerne have det hele ! Så hvis nu den 3-18x kan sættes på en standardparallaksefrihed på f.eks. 100m og den så virker nøjagtig ligeså godt som din, når bare jeg holder mig under 12x forstørrelse, så er der jo ikke noget at betænke sig på. Er der nogen der ved om man kan det ?
Jeg har i et par år haft Z6i 2-12+50 som er uden parallalaksejust.
Det er helt klar min foretrukne jagtkikkert.Har brugt den til driv,nat og "alm jagt"
Kanon optik,altid klar .
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.