05-11-2010, 07:02 PM
Citat:quote:
Originally posted by ID
[black][font=Tahoma]@Skovfogedelev Christensen - det er fint at du har haft en oplevelse med 4 piger i gymnasiet, fred være med det, men prøv at forhold dig seriøst til diskussionen.
@ID: Problemet at måde du tiltaler andre forummedlemmer på, fx: "@yeti og Skovfogedelev Christensen - nu må i sgu' holde op med at kloge jer, at en art er invasiv betyder", specielt efter det lykkes dig at kalde en fasan invasiv, hvilket den ikke er. (jeg henholder mig til SNS listehttp://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/invasivearter/Arter/Dyrearter/Dyrearter.htm), hvor efter du skriver et indlæg som om du er den store redningsmand der kommer med den endelige sandhed. Hvis du nu forsøgte at tiltale andre pænt ville jeg nok også droppe min sarkastiske tone.
Iøvrigt er dette direkte forkert ID:
"jeres definition gik ud på, at en art netop ikke kunne kaldes invasiv hvis den var udsat af mennesker og det er stik modsat definitionen på invasiv!"
Jeg svare på yetis indlæg ved udsatte arter dette:
"Om en art er invasiv har ikke noget at gøre med om den er udsat eller ej."
Så nej ID, det er ikke hvad jeg har fremført tidligere i tråden. Tvært i mod har jeg tydeligt fremført at det var ligegyldigt om det var udsat eller ej.... Men jeg vælger ikke at udbygge min definition af hvad en invasiv art er da vi allerede taler om en indført art, og min kommentar skal ses i sammenhæng med netop fasanen. Dermed var det for undertegnede logisk vi diskede ikke hjemmehørende arter.
Mvh
Christensen
Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Christensen