24-12-2010, 12:39 AM
Jeg har erhvervet mig en Nordik Predator. Øvet mig til ørene blødte og fruen smed mig ud i skuret. Set den ellers fine dertilhørende film; "Lockjakt på räv", læst vidt og bredt om lokkejagt på ræv, iført mig top-til-tå-camouflage, taget alle fifs og tips med mig ud i Mikkels verden. Siddet på den ene og anden måde, tæt på en grav, langt fra en grav. Listet rundt til jeg fik spottet en Mikkel, og har indtil flere gange haft ræv i syne med kaldet i munden. Siddet i al slags vejr. I rolletid og midt sommer. Skiftet deo indtil flere gange, forsøgt at gå i bad, og lade være. Rævene er p****hamrende ligeglade ...
Til sidst er jeg kommet til den konklusion at rævene på mit revir ikke kender til lyden af nødstedte harer ... så nu forsøger jeg at lyde som en selvdød pattegris ... og hvis det ikke virker kender jeg en fantastisk tysk jagtterrier!
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Til sidst er jeg kommet til den konklusion at rævene på mit revir ikke kender til lyden af nødstedte harer ... så nu forsøger jeg at lyde som en selvdød pattegris ... og hvis det ikke virker kender jeg en fantastisk tysk jagtterrier!