12-01-2011, 07:14 PM
Tjaa.. nu har jeg så (på grund af den nye knivlov) måttet aflive 2 stykker råvildt ved at dreje halsen om på dem... er det så uetisk? Det er ihvertfald ikke nemt, og det er en ret brutal nærkontakt med det dyr man afliver.[V]
Nu har jeg så fået lagt en passende størrelse skruetrækker i bilen... [!]
Det det handler om er vel at bruge en metode som er så hurtigt dræbende som muligt, og som man er fortrolig med... Helt præcist hvor kommer det uetiske ind i at stikke råvildtet i nakken fremfor i hjertet eller skære halsen over?? Det forstår jeg ikke[?]
Hvis et stykke råvildt er så mobilt efter anskydning at det kan kaste sig rundt eller kravle afsted, så får det naturligvis et fangstskud, forudsat at man er sikker på ikke at ramme eventuelle hunde..
Ellers må man vel selv vurdere om det er sikkert og hensigtsmæssigt at affange dyret med kniv..
"Etikken" burde være afklaret da man påskød dyret.....
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Nu har jeg så fået lagt en passende størrelse skruetrækker i bilen... [!]
Det det handler om er vel at bruge en metode som er så hurtigt dræbende som muligt, og som man er fortrolig med... Helt præcist hvor kommer det uetiske ind i at stikke råvildtet i nakken fremfor i hjertet eller skære halsen over?? Det forstår jeg ikke[?]
Hvis et stykke råvildt er så mobilt efter anskydning at det kan kaste sig rundt eller kravle afsted, så får det naturligvis et fangstskud, forudsat at man er sikker på ikke at ramme eventuelle hunde..
Ellers må man vel selv vurdere om det er sikkert og hensigtsmæssigt at affange dyret med kniv..
"Etikken" burde være afklaret da man påskød dyret.....
Hilsner
Hilsner
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"