27-01-2011, 12:50 AM
Hej 338
Det ser nu meget professionelt ud. Lad den hvide linje stå som dend er - den er faktisk meget elegant.
Det er generelt et problem på L-skæfterne, at man ikke kan få tomlen krænget over. (jo, der sidder også et L-skæfte på din, selvom det er en A-model - SAKO brugte de gamle skæftemodeller i overgangsfasen til A-modellerne).
Jeg har et par gange taget det med et stemmejern og noget sandpapir. Finishen kan man godt få til at se pæn ud ved ihærdigt at gnide skæfteolie på med fingrene. Det vigtigste er at slibningen bliver lavet meget fint. Er den for grov, vil stedet ikke tage imod olien, som den urørte del af skæftet. Herefter "fingerpoleres" som sagt. Jeg har aldrig brugt bejse. Jeg er bange for, at det vil træde igennem og gøre ændringen mere tydelig.
Mvh Søren
Det ser nu meget professionelt ud. Lad den hvide linje stå som dend er - den er faktisk meget elegant.
Det er generelt et problem på L-skæfterne, at man ikke kan få tomlen krænget over. (jo, der sidder også et L-skæfte på din, selvom det er en A-model - SAKO brugte de gamle skæftemodeller i overgangsfasen til A-modellerne).
Jeg har et par gange taget det med et stemmejern og noget sandpapir. Finishen kan man godt få til at se pæn ud ved ihærdigt at gnide skæfteolie på med fingrene. Det vigtigste er at slibningen bliver lavet meget fint. Er den for grov, vil stedet ikke tage imod olien, som den urørte del af skæftet. Herefter "fingerpoleres" som sagt. Jeg har aldrig brugt bejse. Jeg er bange for, at det vil træde igennem og gøre ændringen mere tydelig.
Mvh Søren