30-01-2011, 12:44 AM
Citat:quote:
Originally posted by CHB
Ok. Bare mærkeligt at en ny swarovski EL model er ca 4 kilo dyrere end SLC modellen med samme optik. De vejer stort set det samme.
De er ikke snorlige ens - der er bl.a. marginal forskel i synsfelt og noget større i nærfokusfactor. Om det berettiger prisforskellen kan man altid diskutere.
Jeg havde en el i en del år. Den var både go at glo igennem og fed at holde om. Skiftede til en Leica sidste år. Den er næsten ligeså god at glo igennem men væsentligt dårlige at tage på (det, du kalder "to hængsler" giver et rigtig godt greb) men har til gengæld afstandsmåler - you can't win them all.
Men udfra din startspec. er det jo ikke relevant at overveje Swaro. I would go for the Mojave hvis jeg var dig. Den vil give dig mange gode timer på den forestående bukkejagt. Og ja, jeg har haft en selv. Og nej, jeg kan absolut ikke se, hvad der berettiger prisforskellen mellem den og de dyrere modeller på praktisk jagt. Men så længe, vi er nogen, der vil snydes......[]
Du kan også finde en brugt el 8,5x42 til rimelige penge nu, hvis du roder lidt rundt.
/bundgaard