Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sigteproblem med Beretta 687
Lige et nødråb[xx(]

Dette er et længere indlæg, men det viser nok min afmagt.

Min Beretta o/u i kal. 20, har et problem.

Jeg kan ramme med næsten alle de skydere jeg får i hånden, blot ikke min egen[}Smile]

Berettaen har jeg haft i ca. fire år og har aldrig været tilfreds med skudstatistikken.

Gennem de fire år har jeg løbende fået rettet den til, så den nu har et drop at heel på 37 mm. Derved ser jeg hen over bascylen i en højde på 6 mm.

Det er som jeg har det på mine andre geværer.

Når jeg var på skydebanen for at testskyde, så fungerede det ikke ordentligt. Jeg har tidligere prøvet at skyde på skive på 30 meters hold, men havde ikke noget fast sigtepunkt, så det afslørede ikke noget.

Den kunne heller ikke lave ordentlige træffere, det var noget "skalleværk" det meste af tiden. På jagt var det heller ikke noget at råbe hurra for, så den har stået i skabet næsten hele sidste sæson.

Men for nylig fik jeg købt nogle flugtskydningspatroner, så nu skulle den afprøves igen.

Ved at den er blevet rettet så meget, (ca. 22 mm), er der opstået et andet problem. Jeg ramte sjældent med andetskuddet. Det var først da jeg snakkede om det med en kammerat, at jeg fandt løsningen. Ved at den var blevet så ret, lå kæben for hårdt på skæftet. Ved rekylen blev hovedet slået "væk", så øjet ikke længere lå ud for sigteskinnen.

Derfor raspede jeg træet væk på siden af skæftet, så der blev plads til kæben. Anlægget føles heller ikke længere så krampagtigt.

Det hjalp lidt på skydningen, men det var ikke optimalt.

Nu har jeg siddet og tegnet skud og sigtelinier på CAD'en, samt lavet ballistisk efterregning på haglskuddet. Teoretisk skulle skuddet have et centrum, ca. 13-16 cm over sigtepunktet på 25 m.

Sidst jeg var på skydebanen, kom jeg til at "skyde over" den første bagdue. Det troede jeg, men den blev i stedet til en møgsky[:p]

Næste due sigtede jeg på, på samme måde, med samme resultat.

Ved sideduerne prøvede jeg at sigte højt, og resultatet udeblev ikke. Duerne gik meget mere i stykker end de plejede.

Nu har jeg endnu ikke skudt på skive, men jeg vil mene at den skyder ca. 20-30 cm lavere end jeg sigter, altså næsten en halv meter lavere end forventet.

så er det klart at jeg ikke rammer ret mange duer.

Det rejser nogle spørgsmål:

1). Er der andre her der har oplevet noget lignende?

2). Er det almindeligt, men bare ikke noget man opdager?

3). Bør jeg sende den til importøren/fabrikken, med krav om opretning/nyt løb[?] Og kan man det så længe efter købet[?]

Jeg kan også sigte det højere, for skæftet kan ikke rettes mere.

Gode råd ønskes, for jeg er ret frustreret.[V]

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink

Svar

Beskeder i denne tråd
Sigteproblem med Beretta 687 - af Claxel - 15-07-2005, 12:57 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Great Dane - 15-07-2005, 01:10 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Claxel - 15-07-2005, 01:45 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Great Dane - 15-07-2005, 01:48 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Claxel - 15-07-2005, 01:51 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Great Dane - 15-07-2005, 01:55 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af ran - 15-07-2005, 02:16 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Claxel - 16-07-2005, 03:50 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af halvautomat - 18-07-2005, 03:28 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Ulske - 18-07-2005, 09:03 AM
Sigteproblem med Beretta 687 - af Claxel - 20-07-2005, 04:39 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)