21-05-2011, 11:59 AM
Citat:quote:
Originally posted by M@X 2.0
[green]@Ujensen
Jeg jeg læser mellem linierne at du vil af med billige gulpladebiler fordi du ikke selv har behov for en.
Du har misforstået noget. Fordi prisen er lavere på en gulpladebil, så er straffen at jeg ikke må have svigermor på bagsædet.
Nu bor vi sådan at offentlig transport ikke er muligt. Og da vi har forskellige arbejdstider er vi nødt til at have 2 biler.
Begge biler er på gule plader for hvad skal vi 2 mennesker med 8 sæder.
At gulplade biler er billigere i afgift stammer fra dengang hvor varebiler var en blikspand uden komfort og de solgtes næsten kun til erhverv.
Det har så ændret sig nu. Min hobby kræver at jeg har masser af plads til mit grej og derfor passer den type bil som jeg har perfekt. Samme type bil med samme plads findes ikke på hvide plader. Jeg kunne så købe en på hvide plader alligevel og så ombygge den for mange tusinde kroner så den opfylder mit behov.
Og så betaler jeg jo moms og misundelsesafgift af bilen.
Jeg tror at du har ret i at de gule plader er lavet for at give gunstige forhold for erhverv. Fint nok. Men at i dag har sådan en ordning mener jeg ikke har nogen gang på jord. Hvis du lige hopper ud af din bobbel og ser på det fra et samfundsmæssigt synspunkt, kan det være at du får svært ved at se fornuften i det. Jeg mener ikke at du skal have afgiftsnedsættelse for at din bil skal kunne passe til din hobby.
Jeg har selv haft flere gulplade biler og vil ikke udelukke at jeg kunne finde på at købe en igen hvis ordningen stadig eksisterer.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.