24-05-2011, 01:57 AM
Altså jeg har 2 katte og er rigtig glad for dem (Og andre katte også). Derfor befinder de sig også kun inde hos mig selv. De har 200m2 hus at muntre sig i med dertil indrettede klatretræer, legetøj osv. Det er muligt at de sidder i vinduet og kigger ud på fuglene, men da de alrdig har prøvet at være ude, så ved de ikke hvad de går glip af og efter min overbevisning lider de ingen ulidelige afsavn ved deres tilværelse. 80% af deres tid går jo alligevel med at passe på at sengen ikke stikker af...! Kattene er kælne, sunde og raske samt faktisk ret godt opdraget, så hvad skulle argumentet være for at lade dem rende rundt ude, ud over ejernes dovenskab og uansvarlighed?!
Jeg kender flere som ikke kan lufte ud i deres hus uden at fremmede katte flytter ind i deres seng. Når det så er folk med allergi, så er det ikke specielt fedt at have haft en kat til at sove på ens hovedpude!
Katteejere som bare lader deres katte strejfe rundt er uansvarlige og de bærer alene det fulde ansvar for deres kæledyrs ve og vel. Er det også bilejerens skyld når en kat bliver kørt ned? Alle andre dyr skal man have fuld kontrol og styr over, hvorfor skal dette ikke også gælde katte? Mener at have læst et sted at der er omkring 650.000 katte i Danmark... Hvor mange af dem er mon vilde? Hvor mange ræve mon der er!?
MvH
Morten
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
Jeg kender flere som ikke kan lufte ud i deres hus uden at fremmede katte flytter ind i deres seng. Når det så er folk med allergi, så er det ikke specielt fedt at have haft en kat til at sove på ens hovedpude!
Katteejere som bare lader deres katte strejfe rundt er uansvarlige og de bærer alene det fulde ansvar for deres kæledyrs ve og vel. Er det også bilejerens skyld når en kat bliver kørt ned? Alle andre dyr skal man have fuld kontrol og styr over, hvorfor skal dette ikke også gælde katte? Mener at have læst et sted at der er omkring 650.000 katte i Danmark... Hvor mange af dem er mon vilde? Hvor mange ræve mon der er!?
MvH
Morten
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Morten
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62