Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny Leupold, men hvilken?
Jeg kender ikke Boone & Crocket, men jeg har en VX3 4,5-14 x 50 LR med belyst duplex sigte. Jeg kan sige det helt kort: Jeg vil altid have mindst én kikkert med belyst sigte. Og Leupolds kan skrues helt derned hvor det skal, for at det kan bruges i mørke. Så sent som denne week end var jeg på grisejagt i Sverige, og der er bare en verden til forskel på at sidde og gætte på hvor korset er, og så at tænde for lyset og se det.

En helt anden ting er, at jeg måske vil overveje forstørrelsesgraden næste gang jeg køber kikkert. Hvis man holder sig på max 12 gange forstørrelse kan man undvære parallakse/skarpheds/afstandsjusteringen, og jeg er ikke vild med at skulle justere hvis jeg skal se vildt på forskellige afstande. Det er selvfølgelig fordi min primære interesse er jagt. I ulfborg på 600 meter banen var kikkerten meget overbevisende, så til skydning på lang afstand er den velvalgt, og det er da også det den primært er lavet til.

I vinter var jeg på pyrschjagt i skoven, hvor mørket mellem granstammerne vekslede med meget lyse snedækkede partier. Der skruede jeg forstørrelsen helt ned og tændte for lyset på fuldt blus. Mod sneen kunne jeg se det mørke kryds, og mod de mørke områder kunne jeg se det røde lys.

Samme indstilling brugte jeg i skydebiografen i Skjern. Det gik fint med at få det røde kryds svinget ind på målene, selvom det vel aldrig bliver en decideret drivjagtskikkert.

Faktisk er det sådan, at jo mere forskelligt jeg bruger kikkerten til, desto gladere bliver jeg for den.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar

Beskeder i denne tråd
Ny Leupold, men hvilken? - af nosler - 25-05-2011, 12:06 AM
Ny Leupold, men hvilken? - af LasseScout - 25-05-2011, 01:10 AM
Ny Leupold, men hvilken? - af nosler - 26-05-2011, 10:39 PM
Ny Leupold, men hvilken? - af rkn - 27-05-2011, 03:55 PM
Ny Leupold, men hvilken? - af HappyNanoq - 27-05-2011, 04:11 PM
Ny Leupold, men hvilken? - af nosler - 31-05-2011, 08:21 PM
Ny Leupold, men hvilken? - af CFR - 01-06-2011, 01:37 AM
Ny Leupold, men hvilken? - af nosler - 02-06-2011, 12:38 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)