26-09-2011, 07:00 PM
Nu burde "den ged være barberet"...... - men......... lov er lov, - og lov skal holdes, og fordi naboen tæsker konen kan lille jeg jo ikke tillade det - vel? Solens op- og nedgangstid kan ikke diskuteres, og evner man som jæger ikke at finde det korrekte tidspunkt er man hjemfalden til straf - sådan er det! Der dispenseres ikke for mindre bemidlede! Kling og klang har det - ikke ubetydelige problem at de skal løfte bevisbyrden, og det kan være svært. Kommer det evt. til en retssag vil mandens forsvarer (hvis han har sådan en med) stille spørgsmålstegn ved om vidnerne så manden skyde (det formoder jeg at ingen gjorde) han vil spørge om der kunne være andre på jagt som kunne have skudt for tidligt - det er jeg sikker på at der var. Og den tiltalte kan påstå (han har som tiltalt ikke pligt til at tale sandt) at han hørte skud hvorefter hjorten kom løbende og faldt på hans jagt, og dermed tilfalder ham.
Med andre ord kan bevisbyrden være svær at løfte.
Det gider politiet ikke spilde deres eller retssystemets tid på, derfor sker der nok ikke yderligere forstiller jeg mig.
Nu kan det godt være at i synes at politiet er nogle "bløddyr," men jeg kender problematikken ved at være på "deres side af skranken"
Så kære jægersmænd: Vær dog en smule voksne og ansvarlige, og bevar jægerstandens forholdsvis gosde rygte ;->
Lars
If you cant beat them - eat them!
Med andre ord kan bevisbyrden være svær at løfte.
Det gider politiet ikke spilde deres eller retssystemets tid på, derfor sker der nok ikke yderligere forstiller jeg mig.
Nu kan det godt være at i synes at politiet er nogle "bløddyr," men jeg kender problematikken ved at være på "deres side af skranken"
Så kære jægersmænd: Vær dog en smule voksne og ansvarlige, og bevar jægerstandens forholdsvis gosde rygte ;->
Lars
If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!