Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
optimale Hund til kronvildt/bevægelsesjagt
Citat:quote:

Originally posted by Kaspervj

Hvilken Hund er efter din mening den optimale? Jeg tænker på en hund der formår at sætte vildtet i bevægelse men som ikke er for hurtig (langbenet).... og som IKKE sender vildt på for lange ture rundt i naborevirerne.....

Hvad er dine erfaringer?

K.

Hej Kasper

Mine erfaringer er at den rigtige hund til kronvildtjagt/bevægelsesjagt med riffel, er INGEN hund.

Jeg er også modtaler for drivjagt (i den forstand som den ofte udføres i Polen), da jeg ikke mener det er en jagtform der i størst muligt omfang minimerer anskydninger.
Jeg er klart fortaler for at vildtet kommer for så stille som muligt (måske fordi jeg ikke selv skyder så godt[B)]).

Jeg trykker selv på nogle kronvildt arealer - her er reglen at den eneste hund der kommer i skoven er en schweiss-hund.
For os fungerer det optimalt, men vi er også så heldigt forundt at have en TÆT bestand - og derfor flytter vi jo vilkårligt flere dyr.
I min verden er en hund kun nødvendig i områder med en relativ lille bestand af kronvildt.

Når jeg trykker går jeg altid i medvind, det sender min fært ind i tykningerne og sender derved dyrene ud.

Så mit råd er derfor: INGEN hund[Wink]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar

Beskeder i denne tråd
optimale Hund til kronvildt/bevægelsesjagt - af Boryx - 22-11-2011, 01:37 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)