13-12-2011, 10:32 AM
Citat:quote:
Jeg er begyndt at skyde dyrene her:
Clax, det er da lidt langt fra "ørene" er det ikke[][]
Citat:quote:
Ja, jeg skød et lam igår. Kugleplaceringen var indgang 2 cm under centerlinien midt mellem øjnene, og udgangshullet på 1½ cm diameter midt i nakken.
Flugtstrækningen, tjah den opdagede ikke hvad der skete og rejste sig aldrig. Jeg skød den på 40 meters afstand mens den lå ned og strakte hals efter den havde fået øje på mig.
Jeg har ingen billeder af det da jeg ikke har behov for at vise det frem (hver gang)
Skudt med Barnes TSX 62 grs fra min .223
Ja, jeg skød et lam igår. Kugleplaceringen var indgang 2 cm under centerlinien midt mellem øjnene, og udgangshullet på 1½ cm diameter midt i nakken.
Flugtstrækningen, tjah den opdagede ikke hvad der skete og rejste sig aldrig. Jeg skød den på 40 meters afstand mens den lå ned og strakte hals efter den havde fået øje på mig.
Jeg har ingen billeder af det da jeg ikke har behov for at vise det frem (hver gang)
Skudt med Barnes TSX 62 grs fra min .223
He he,
lavede i tyskland en familiesammenføring:-)
Jeg skulle hos min kammerat regulere lidt råvildt og jeg går rundt om stykket kaldt "Kiefernbusch". Det er sådan et stykke der altid har været sådan lidt interessant både med hensyn til grise og kronvildt, men så sandelig også efter råvildt. Det er et lille bitte stykke skov på mellem 60 og 70 ha der ligger midt i jagtområdet.
Jeg har altid reguleret efter en simpel regel og det er: kommer der en rå med to store lam eller kun et enkelt bukkelam lader jeg dem alle gå, kommer der en enkelt rå med kun et rålam skyder jeg ALTID råen først og dernæst lammet. I de snart ti år jeg har jaget der er det altid lykkedes.(skyder mellem 20 og 30 stykker på 2-3 dage).
Nå men jeg kommer rundt om stykket i god vind og ser små 30 længere fremme at der ligger to dyr.
Her venter jeg så lidt tid indtil jeg får set at det drejer sig om rå med rålam.
Rålammet rejser sig og esser lidt, lægger sig igen.
Nå men det er jo muligheden for at "fylde kvoten" for dette år.
Så råen får en Accubond i tænketanken og lammet kikker i min retning men bliver liggende, alt imens jeg får repeteret og hilser af med hende også.
Resultatet, en fyldt kvote med 23 dyr i 23 skud plus den store fordel, INTET kødspild[]
Jeg smider lige et billede på når jeg får dem "fremkaldt"[]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]