14-12-2011, 01:27 PM
Citat:quote:
Originally posted by Boryx
@ran
Nej, man må vel netop gerne fodre hvis bare det ikke er med jagt for øje.
Hvis man f.eks mener at bestanden i området er i dårlig foder-stand, så er det vel meget etisk korekt at hjælpe bestanden med en fodring samtidigt med at man decimerer antallet af individer for at sikre et større fødeudbud til den resterende bestand[?]
Ja-ja, den er måske lidt tynd[][]
Grundlæggende set er jeg helt enig... Men det rokker bare ikke ved, at de parceller, der bliver fodret på (også selvom det er for at hjælpe vildtet - f.eks. gennem svære vinterperiode og våde forår), også er de parceller, der i langt overvejende grad drives jagt på.
Da fodringssæsonen i vid udstrækning også lapper ind over jagtsæsonen, er der næppe nogle jagtkonsortier, der ikke jager i fodringssæsonen... og uagtet fodringen sker for at hjælpe vildtet - så sker det formentlig også for at hjælpe jægerne til en mere interessant jagt.
Jeg har i hvert fald endnu ikke været på en jagt noget sted i DK, hvor der fodres, hvor man samtidig begrænsede afskydningen til det antal fugle og andet vildt, som stykket ville holde, hvis der ikke blev fodret... måske lige med undtagelse af hvis en særlig art på reviret er presset - f.eks. agerhøns - men det holder som regel ikke folk tilbage fra at beskyde andet vildt - fodring til trods.
.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)