05-01-2012, 03:52 AM
Hej "FAIR" det er vel så en af de senere 1,9 PD (pumpeDyse) VAG motorer der sidder i din eller hyr?
Vores gamle Audi 80'er 1,9TDI runder snart de 360.000 km og selvom den er begyndt at sive lidt olie og drikke lidt af sit kølevand, så har den dyreste rep på motoren indtil nu været skift af en slange til turbo'en .... den kostede 272 kr ... og det tog mig præcis 11 minutter at skifte den...
Skift af tandrem og sidste gang vandpumpe, regner jeg for sliddele..
Den kører stadig 17 - 18 km/l .... Det har den altid gjort...
Undervognen har spist 2 sæt bærearme foran, og et sæt dæmpere bagi...
Om det er slemt ved jeg ikke, min gamle Peugeot 405 var da meget værre..
Jeg har nu efter 18 år ude i vejret fundet den første rustplet.. inde i motorrummet[:I] Bilen har aldrig stået i garage... lakken er ikke blevet mat overhovedet, men den er jo efterhånden noget ridset..
Min egen A4 2,5TDI quattro ligger på 272.000 km uden rep på motoren, men den har dog fået ny vandpumpe da tandremmen blev skiftet sidst...
Den gamle vandpumpe så ud nøjagtigt som den nye... jeg kunne ihvertfald ikke se noget slid eller utæthed, men da den havde kørt 230.000 km, blev den skiftet på mistanken...
Den måtte have nye bærearme foran for neden, da den rundede 265.000km
Jeg har nok bare været heldig med mine 2 x 4 ringe ...[]
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Vores gamle Audi 80'er 1,9TDI runder snart de 360.000 km og selvom den er begyndt at sive lidt olie og drikke lidt af sit kølevand, så har den dyreste rep på motoren indtil nu været skift af en slange til turbo'en .... den kostede 272 kr ... og det tog mig præcis 11 minutter at skifte den...
Skift af tandrem og sidste gang vandpumpe, regner jeg for sliddele..
Den kører stadig 17 - 18 km/l .... Det har den altid gjort...
Undervognen har spist 2 sæt bærearme foran, og et sæt dæmpere bagi...
Om det er slemt ved jeg ikke, min gamle Peugeot 405 var da meget værre..
Jeg har nu efter 18 år ude i vejret fundet den første rustplet.. inde i motorrummet[:I] Bilen har aldrig stået i garage... lakken er ikke blevet mat overhovedet, men den er jo efterhånden noget ridset..
Min egen A4 2,5TDI quattro ligger på 272.000 km uden rep på motoren, men den har dog fået ny vandpumpe da tandremmen blev skiftet sidst...
Den gamle vandpumpe så ud nøjagtigt som den nye... jeg kunne ihvertfald ikke se noget slid eller utæthed, men da den havde kørt 230.000 km, blev den skiftet på mistanken...
Den måtte have nye bærearme foran for neden, da den rundede 265.000km
Jeg har nok bare været heldig med mine 2 x 4 ringe ...[]
Hilsner
Hilsner
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"