Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rosemunthe igen-igen
Så er den gal igen. Annette Rosemunthe [:o)] har til min store overraskelse igen fået spalteplads i en landsdækkende avis.

At skulle forholde sig til den mængde af fejlagtigheder, der føres til torvs i teksten gør mig træt før jeg får startet.

http://politiken.dk/debat/1040740/saadan-faar-jaegerne-masser-af-dyr-at-skyde-paa/

Citat:
"I moderne tider er jagten fra at være eksistensgrundlag blevet en adspredelse og glæde ved selve skuddet, og byttet er blevet reduceret til trofæer, for en stor del af kødet finder simpelthen ikke anvendelse. "

Jeg kan ikke få luft. Jagt er kun glæde ved skuddet [?][?] Jeg fik min sommerbuk i juli og var afsted ca 15 gange før det, glæden kom da ikke først ved afgivelse af det ene skud, jamen for syv sytten da. NATUROPLEVELSE hedder det. Og at kødet ikke bruges [?][?] er nyt for mig. Iaften står den på chilirådyrgryde med chorizo med grøntsagspolenta som tilbehør.

Citat:
"En nødvendig regulering af hjortevildt kunne ske efter mønstereksemplet Jægersborg Dyrehave, hvor en enkelt skytte tynder nænsomt ud i bestandene af de flotte og rolige kron- og dådyr."

Her kniber det med ilten igen. Få enkelte skytter skal tynde ud i den rolige bestand [?] I praksis kan jeg ikke se det konstruktive i sådant et forslag. Hvad er det for et natursyn "flotte og rolige kron- og dådyr". Rådyrene kunne ihvertfald osse, i visse år, trænge til en regulering. Men alt i alt er denne tekst repræsentativ for en verdensopfattelse og et natursyn forfattet i en mental ækvivalent til dyrehaven - en osteklokke, en kulisse, et parallelunivers der kan give mindelser om verden udenom. Og det er selvfølgelig ok at opholde sig der, men velkommen herude i det virkelige, anytime !

NU skal jeg ud og have luft [Wink]
Peter

################
Howa 1500 30.06

"Den gamle Major elskede sin kone, god mad og god vin, men det der stod hans hjerte allernærmest var det langtrækkende artilleri"
Svar

Beskeder i denne tråd
Rosemunthe igen-igen - af pete1234 - 20-08-2010, 04:54 PM
Rosemunthe igen-igen - af rkn - 20-08-2010, 05:33 PM
Rosemunthe igen-igen - af LasseScout - 20-08-2010, 05:52 PM
Rosemunthe igen-igen - af BigDane - 20-08-2010, 07:42 PM
Rosemunthe igen-igen - af win94 - 20-08-2010, 08:47 PM
Rosemunthe igen-igen - af Stanton - 22-08-2010, 02:14 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)