16-02-2012, 04:19 PM
Ting jeg SKAL ha styr på i dette forum:
@Klaasehaans
Tjo.
Tror nu nok at jeg kan leve med de "jagtfrokost teoretiske" svar, så længe jeg samler erfaring som nyjæger []
Det må gå ud på at få det bedste ud af det og statistisk set, er det vel fint nok at samle input fra så mange erfarne resourcer man nu end ka finde og prøve på at danne sig et overblik over hvad der vil være den bedste løsning, udfra den samlede erfaring []
... så det skal lige siges at jeg stadig er meget taknemmelig for alle svar på min forespørgsel.
6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
- Lyt altid til hvad andre erfarne skriver (hvilket jeg også gør)
- Husk aldrig at sætte et komma forkert i din forespørgsel. Det være sig et forkert tal i angivelse af grains, kaliber eller deslige, en forkert fortolkelse af hvad der er en ruddel og hvad der er en rotte
- Husk at fordi du er nyjæger, så er det ekstremt vigtigt at huske alt ovenstående...
@Klaasehaans
Tjo.
Tror nu nok at jeg kan leve med de "jagtfrokost teoretiske" svar, så længe jeg samler erfaring som nyjæger []
- Varmint afstand.. aner ikke hvad det er
- Hovedskud må være noget min 6.5 ka ramme.. men den kommer ikke med
- Overtræks Realtree med blade på til en 500 krone er sikkert ligeså godt som Härkila til en million
Det må gå ud på at få det bedste ud af det og statistisk set, er det vel fint nok at samle input fra så mange erfarne resourcer man nu end ka finde og prøve på at danne sig et overblik over hvad der vil være den bedste løsning, udfra den samlede erfaring []
... så det skal lige siges at jeg stadig er meget taknemmelig for alle svar på min forespørgsel.
6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56