17-02-2012, 10:20 PM
Citat:quote:
Originally posted by Prezz
Også lidt skrap til fugle.
Gætter: rørdrum & ravn[:o)]
Syntes dog at "drummen" virker lidt bleg.
God idé, Walnut[]
Vh.P[]
Rørdrummen er stærkt afbleget af at have ligget fremme i mange år.Et par kranier som disse er selvfølgelig ikke noget at måle fuglekendskab på. Jeg har en mangeårig karriere som fuglekigger på mig.Det var ikke uden problemer at skulle færdes både blandt ornithologer og jægere som 16årig [B)]På et tidspunkt droppede jeg de meget lidt fordragelige fuglekiggere[:I] og valgte jagtkarrieren. Fuglekiggeriet foregik efterfølgende solo eller med Fruen.Jeg har det dog stadig med mig overalt. Jeg har dog i årenes løb erfaret, at der er ganske mange jægere, der finder fuglekendskabet problematisk.
Jeg fik ideen til denne lille udfordring, fordi jeg lige er arriveret fra Bornholm, hvor jeg så overvintrene Ravne. De gode mennesker, jeg boede hos, var ikke klar over, at de store sorte fugle, der havde taget ophold på ejendommen, var Ravne.Vi var ude at fodre råvildtet under stor ståhej fra samme Ravne. De råder over et større register af forskellige lyde, der gør dem i stand til at kommunikere.Når vi i Sverige har nedlagt stort hårvildt, har nyheden, via Ravnene, været spredt til hele midtsverige næsten inden dyrene har været brækket []
Walnut