Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Begrundelse for jeres valg af kaliber....

Prøver igen:

er der fornuft i at vælge en 7x64 eller 270 win måske endda også 8x57js fremfor en 30.06?

Unquote

Umiddelbart skal du vælge hvilken som helst af de nævnte (forudsat du er uvenner med din tegnebog)

I tråd med Steen S (og alligevel[:I]): hvis økonomi kunne gå hen og påvirke din trænings indsats (eller ikke lader selv), skal du holde dig til et af de gamle militær kalibre - 6.5x55 / 308W (7.62x51 i millisprog - forskellen er uden praktisk betydning, udover at de 7.62X51 der er blvet vandskelige at skaffe, klemmer i Winchesteren) eller den den ældre 30.06.

De er så udbredte, at fabrikkerne lader en masse patroner; der omsættes over hylderne i stort tempo. Samtidig er det også her du finder patroner med størst udvalg i projektiltyper.

Så istedet for at købe et specielt kaliber, med dårligere ''brændstofsøkonomi'', vil jeg foreslå du ser på projektiltyper, hvilket indenfor den enkelte kaliber kan gøre en stor forskel.

Hvis du gør sådan, rummer din tegnebog flere patroner til træning; træner man har man større sandsynlighed for at kunne placere kuglen rigtigt. Placering af kuglen er noget vigtigere end alle de andre parametre [:I]

Så er du til Europæisk jagt, ville jeg i dit sted holde fast i 308W, da det er en særdeles omgængelig rekyl den leverer. Jo større kaliber, jo mere smæk for skillingen - jo mere smæk - jo større træningsbehov.

Men det var da dejligt vi var en flok der fik lov til at blære os med hvad vi har brugt pengene på.[Wink]

Jeg har aldrig foretaget et fejlkøb, men jeg har betalt for erfaring [Big Grin]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar

Beskeder i denne tråd
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 11:09 AM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 01:22 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af TSX - 16-03-2012, 09:36 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af misak - 07-05-2012, 02:11 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af Bjørn - 18-05-2012, 05:34 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af CP - 03-06-2012, 04:26 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 7 gæst(er)