Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Begrundelse for jeres valg af kaliber....
Jeg bruger:
.416 Rigby fordi den kan vælte ALT inklusive grønlandske småhvaler og afrikanske elefanter etc. Desuden vækker den altid berettiget opsigt på skydebanen!
308 Win. som er velegnet til alt europæisk vildt og der er masser af ammo og udvalget af kugler er enormt når jeg lader selv. Har to fordi min Winchester model 70 kun har kikkertsigte og jeg ville gerne have en reserveriffel og fik en fuldskæftet Sako med faste sigtemidler og aftageligt kikkertsigte.
En S & L m68 DL i 6,5 x 55 som er alsidig og fin til bukkejagt, men som jeg mest købte af historiske årsager (både kaliber og riffel har en lang og spændende historie i Norden).
En .222 Rem. fordi det er en favoritkaliber til sæljagt her på Grønland. Også velegnet til småvildt i DK, men IKKE til buk (iflg. schweisshundeførenes statistik tegner den sig for et særdeles stort antal anskydninger på råvildt, og er heller ikke beregnet til andet end smådyr á lá jordegern).
En 22. lr fordi den er billig at træne med og sjov at skyde tomme øldåser og deslige med.
Jeg har bevidst fravalgt alt magnum, da der er mindre udvalg af patroner, de er dyrere, de slider hurtigere piben og der er større kødskader. Desuden er der større rekyl hvilket giver (endnu) mindre præcision.
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar

Beskeder i denne tråd
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 11:09 AM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 01:22 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af Umimmak Torulleq - 17-03-2012, 11:51 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af misak - 07-05-2012, 02:11 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af Bjørn - 18-05-2012, 05:34 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af CP - 03-06-2012, 04:26 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 8 gæst(er)