10-10-2010, 11:08 PM
En herlig drenge weekend i Skåne med en gammel skolekammerat og min hund gav dette udbytte på en enkelt jagtdag: en agerhøne, 3 fasankokke, 4 harer og en buk.
Der mangler en hare, da vi havde foræret én til hytte-værten inden paraden.
Det skal bemærkes, at vi ikke på nogen måde gik efter kvantitet, da vi i så fald ville have haft en meget større parade. Det var ren hyggejagt. Det bliver nok den eneste gang vi har haglbøssen med i denne sæsson så der er også nok til næste år.
Det er jo også skønt at kunne sige til kammerat at han skal kigge i et bestemt område om aftenen fordi der går en god buk og han så nedlægger sådan et pragteksemplar 10 min. efter han er gået på post.
hjemmeladeren
Der mangler en hare, da vi havde foræret én til hytte-værten inden paraden.
Det skal bemærkes, at vi ikke på nogen måde gik efter kvantitet, da vi i så fald ville have haft en meget større parade. Det var ren hyggejagt. Det bliver nok den eneste gang vi har haglbøssen med i denne sæsson så der er også nok til næste år.
Det er jo også skønt at kunne sige til kammerat at han skal kigge i et bestemt område om aftenen fordi der går en god buk og han så nedlægger sådan et pragteksemplar 10 min. efter han er gået på post.
hjemmeladeren
Hjemmeladeren
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs