07-05-2012, 02:02 PM
"Black Talon" var det oprindelige salgsnavn for "FailSafe" riffelkuglerne, Navnet kom fra en "kontroversiel" kugle-konstruktion til "korte håndvåben" der var konstrueret så den ved expansion foldede nogle ret "grumt udseende" flige ud til en stor diameter. Denne kugle var ligesom Failsafe coated sort, men vistnok med noget "teflon" hvor Failsafe kuglerne er molycoatede.
"Failsafe" er en extremt hård kugle, der er ret kompliceret i sin konstruktion. Det er en homogen kugle, med et hulspids-system lidt som en Barnes-X, men med et hulrum bagest der har en stål-kop presset ind der så er fyldt op med noget wolfram(tungsten) materiale
I en 338WM kan kuglen bruges til stort set alt vildt, og vil virke fortrinligt på de større afrikanske antiloper.
Jeg har ladet 375 H&H med Failsafe 270 grains og de var yderst effektive i Afrika, men kuglen er rasende dyr, og alt for dyr i forhold til virkningen, efter min mening.
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Failsafe" er en extremt hård kugle, der er ret kompliceret i sin konstruktion. Det er en homogen kugle, med et hulspids-system lidt som en Barnes-X, men med et hulrum bagest der har en stål-kop presset ind der så er fyldt op med noget wolfram(tungsten) materiale
I en 338WM kan kuglen bruges til stort set alt vildt, og vil virke fortrinligt på de større afrikanske antiloper.
Jeg har ladet 375 H&H med Failsafe 270 grains og de var yderst effektive i Afrika, men kuglen er rasende dyr, og alt for dyr i forhold til virkningen, efter min mening.
Hilsner
Hilsner
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"