Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L victory vs Sauer 202?!, hvad skal man vælge?!!
Jeg har selv en Sauer 202 og en kammerat har en S&L Victory. Jeg syntes begge er dejlige rifler, og de skyder begge helt anstændigt i 6,5x55. Jeg lader til dem begge, og udover at Saueren skal have 0,5 grain mere krudt, så er de samme grupper de kan præstere.

En af de største forskelle på de to, er aftrækket fra fabrikken. Saueren har direkte aftræk, og S&L har deres klassiske med blødt aftræk. Begge rifler kan få det modsatte, så det skal ikke nødvendigvis være det springende punkt, men jeg ville dog have det med i overvejelserne.

Nogen mener sikringen på Saueren er genial og andre mener den er livsfarlig. Personligt kan jeg godt lide Sauerens det eneste jeg finder bedre, er en tangsikring. Jeg har nok aldrig forstået ideen med en 3-punkts sikring, men der er jo rigtigt meget jeg ikke forstår. Når bundstykket er lukket, så er riflen farlig og den skal ikke peges i retninger man ikke har lyst til at skyde.

Låsegangen er der simpelthen ikke noget tvivl i min verden, der er S&L simpelthen uovertruffen. Den kører godt nok som smurt. Saueren kører også ganske fint, men ikke lige så godt. Men det betyder faktisk kun noget når jeg sidder i værkstedet og tørtræner med udstyret, på bane eller endnu mindre på jagt, har jeg nogensinde taget nortits af det.

Finish syntes jeg at Saueren vinder. Jeg er simpelthen ikke imponeret af det træværk jeg har set på S&L. Selve pinden er flot nok, men olieringen og finish langs kanter og netskæringer syntes jeg, lader meget at ønske.

Nu skriver du godt nok, at du er interesseret i træskæfte, men jeg syntes helt klart at Saueren har en fordel i, at du kan købe en plastskæfte til den.

Jeg har aldrig prøvet pibeskift på en S&L, og jeg ved ikke om det er noget du planlægger, men det er i hvert fald rimeligt enkelt på en Sauer. Og så kan man få 8x57 IS piber til Saueren, det er jo et stort plus for en nostalgiker som mig!!

Som du kan se på ovenstående, så er det hele meget subjektivt, og jeg vil da råde dig til at prøve dem ved siden af hinanden, og så bare vælge den du finder bedst.

Christian
Svar

Beskeder i denne tråd
S&L victory vs Sauer 202?!, hvad skal man vælge?!! - af CFR - 14-05-2012, 01:23 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)