05-06-2012, 01:05 AM
sst er sikkert en udmærket kugle. jeg har ikke tilstrækkelige stykker nedlagt vildt, med den til at kunne menne noget der skulle kunne tages seriøst. men jeg har en lidt sjov aha oplevelse.sidste år blev jeg kaldt ud for at "tæmme" en vild limosine ko .planen var et hovdeskud (som jeg ellers ikke er tilhænger af) opgaven viste sig svære end først antaget. jeg skulle skyde igennem et levende hegn og ind i en rapsmark.på længere hold end godt var . resultatet blev et rigtigt skidt skud , som for alvor hissede madamen op.hun paserede i rent sideskud på ca 100m og nu var jeg jo nød til at fortsætte, koen var tydeligvis ramt. jeg fik sat en kugle på tremmekasse ,jeg følte det var et godt skud.hun ændrede retning til rent bagskud, så det blev ved det ene skud på kropen ,så gik hun i en mergelgrav små 400 m ude.vi gir` hende lige 20-30 min. inden vi går til hende. jeg gik selv frem med riflen i MEGET klar stilling . da jeg var inde på ca 20 m kunne jeg høre kviste der knækkede.modet slap op, jeg gik baglæns. løsningen blev at sende en opservatør forbi i en teleskoplæssert, den var enu ikke død ,men dog så sløj at hun ikke kunne rejse sig,hun døde kort efter.skudet sad midt på lungerne.det imponerende er der var gennemskud , et fint 2cm hul.det skal ikke opfattes som at jeg anbefaler SST som en BIG GAME kugle.historien skal opfattes som en advarsel ,pas på hvad du lader dig lokke til . jeg slap heldigt fra det ,men kan ikke anbefale at tage chancer, som jeg gjorde .
mvh LWL
mvh LWL