06-08-2012, 11:31 PM
netop til højland har jeg lavet en lidt presset 129g Hornady IB og mere presset 130g Nosler AB jeg vil prøve af til November (de går knab 900 m/s..tested af ved 600m skyd i foråret ..faktisk var det kun Accubond der samlede fint nok..men den giver større tryk end IB ved samme ladning etc. De har samme BC/ballistik)..jo BC + fart skal der til (nemt nok at få en af delene, ville egentlig gå GMX eller TTSX vejen .. men min rifler hoster dem bare ud i alle retninger)..da oplevet hvor MEGET vind(stød) der virkelige er (10-20 m/s snit vind og 40m/s på bakketoppe i spidserne = orkan, målt med håndbåren 'vejrstation').. kuglefald er det mindste problem (med afstandsmåler + kliktabel) .. at finde ok kugle (terminalvirkning) i den fart der nu er der ude er heller ikke så svært.. men kan man minimere vinddrift usikkerhed med bare 5-10cm på 250-300m+ iforh til en alm blødnæser, så er værd at gå efter (ja stalkeren kan have tommefinger regler som 'hold 3 feet up' etc men det er ud fra hans egne oplevelser fx fra en 243..ikke din riffel)
/wolf_skate
Scout for a blind dog - and throw him a bone
/wolf_skate